Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99webb request

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är själv väldigt intresserad och studerar + jobbar inom webbutveckling och flyger ofta in på just sektionen för webbutveckling + design.

Av egen erfarenhet så finns det en hel del duktiga medlemmar där ute som besitter stor kunskap. Dessvärre verkar forumsektionen inte glöda av aktivitet, jag vet själv att jag scrollar förbi den bara "för att" ibland, och säkert många med mig.

Webb ligger väl minst sagt i tiden och är något som berör många mac-användare. Vore det inte skoj att ha en egen 99webb? Har för mig att det fanns förut?

Avgudar verkligen 99 i sin helhet och det vore därför kul att kunna få fler medlemmar mer aktiva på just webb delen.

Over and out.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-15 08:26
Ursprungligen av godpuppet:

Vore det inte skoj att ha en egen 99webb? Har för mig att det fanns förut?

Den blev alldeles nyligen nerlagd pga för liten aktivitet.
Går det inte att designa en search så att den visar senaste aktiva trådar i Webdesign & utveckling, som skulle kunna hjälpligt ersätta en helt egen 99webb?

Jo, visst lades den ner men det tycks som om det bli ännu mindre aktivitet nu
Ett av problemen tidigare var väl att en del trådar som borde varit där istället hamnade i mac99-underforum Internet eller utveckling.
Inte för att jag är jobbar med webbutveckling men jag gillade att hänga där och tror jag gav en och annan synpunkt som var till hjälp
Så jag skulle inte ha någo emot en ny 99web om man bara såg till att alla relevanta trådar hamnade där

Tycker det är väldigt underligt att aktiviteten är så pass låg när "apple produkter" ändå är väl kända bland b.la. webbvärlden och designvärlden?

Tror det handlar mycket om att fronta med att sektionen faktiskt finns. Sen gynnar det ju bara 99 som sida då google minst sagt uppskattar sidan, och skulle man få viktiga eller rättare sagt nyttiga trådar indexerade så finns det nog en stor skara googlare som hittar in

1
Bevaka tråden