Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage "Anywhere" ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-09 01:09

Hej!
Microsoft har en funktion i Outlook 2003 - 2007 som de kallar Outlook Anywhere. Man kan synka sin feta (lokala kopia av) Outlook-klient mot Exchange-servern (RPC over HTTP). Detta är en helt suverän funktion som inte ens kräver VPN utan kör HTTPS över port 80. Det betyder att man kan arbeta precis som vanligt i Outlook alltid och synkning sker när Internet finns att tillgå.

Finns motsvarande funktion för Entourage? Vilken version? Hur ställer man in? Finns det begränsningar?

Ytterst angeläget, skulle förändra mina möjligheter dramatiskt.
/M

Jag synkar min Entourage mot vår Exchange-sever via https. Här har jag matat in adressen till servern.

/c

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-09 10:45

Bra! Tack för snabb respons!
Vilken version av Entourage? Vilken version av Exchange? Använder du samma URL som den till webbmailen?

/M

Det har sett likadant ut i minst ett par versioner av Entourage.
Exchange spelar ingen större roll faktiskt, ja det brukar vara samma URL eftersom vi än så länge kör Webdav.

KOstnad? Andra mailprogram?

Har utökat familjens macpark med ytterligare en dator. Därmed inställer sig funderingen kring synkning av E-post. Vi har använt Eudora fram tills nu men skulle vilja komma åt funktionen av synkning utanför den aktuella datorn eftersom den som normalt kommer att jobba hemma med den bärbara kan bli av med den när någon annan familjemedlem behöver den till något utanför hemmet och blir då av med sin lokala mail. Andra filer kan ju lättare lagras på ett eget konto på en av de stationära via nätverket. Gillar inte att logga in på webmail på flera ställen - har man dessutom jobbat "lokalt" så har man ju normalt ingen kopia av skickade mail annat än på den lokala hårddisken. Adressboken också på vift.
Fråga:
Kan man använda sig av exchangeserver för att just komma åt sin totala mail från vilken dator som helst och så att säga ändå uppleva det som att jobba "lokalt"? Kostnad för anslutning till server?

Finns andra mailprogram än Entourage som också fixar detta??

Det gäller att kunna hantera 2-4 adresser per användare.

Senast redigerat 2009-02-14 17:18

Nja...i mitt ser det annorlunda ut...har senaste Office-paketet...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det har sett likadant ut i minst ett par versioner av Entourage.
Exchange spelar ingen större roll faktiskt, ja det brukar vara samma URL eftersom vi än så länge kör Webdav.

Hmm ok utgick från hur det fungerar i en miljö där Entourage är ansluten till en Exchange-server (i mitt fall en just nu 2005a, 2007 är på ingång.)
Länken till hur jag konfigar finns här någonstans.

1
Bevaka tråden