Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Script eller mjukvara för att trigga events?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
jag söker ett script eller ett program som kan sätta igång en film eller trigga igång ett flash program när det får data vi nätverket eller via någon annat interface. tanke är att sätta igång en film på flera datorer samtidigit när en viss sak sker. finns det något sådant färdigt eller är det olykligtvis så att det inte existerar.

tack på förhand
gustaf

Du går in på tänkbara lösningar, innan du ens redogjort för problemet, så jag vet inte om de egenskaper du anger för lösningar är en del av kraven, eller om du bara vill hitta en lösning till problemet.

Det finns flera sätt att fjärrstyra datorer på. T.ex. "Apple Events från andra datorer" (remote Apple Events) som är ett sätt att köra AppleScript på andra datorer, du har har också Apple Remote Desktop, Timbuktu och andra VNC-lösningar där du kan fjärrstyra flera datorer på en gång.

Om kravet är att filmen ska vara EXAKT synkad i alla datorer blir det däremot mycket svårare, om det ens går. Det enda tillförlitliga jag kan tänka mig då är någon form av skärmsplitter, så att filmen körs på en burk, men visas på många skärmar.

1
Bevaka tråden