Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musmatta - kom igen nu då...

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Måste köpa en ny musmatta. Vill ha något tunnt (tillklippningsbart) och stilrent, helst skall det gå att köpa i Malmö och helst i "svarta toner".

Det viktigaste är att materialet/ytbeläggningen är anpassad för optisk mus (Pro-musen) då min mus "slirar" på samtliga musmattor jag äger.

Då jag prioriterar form framför funktion (varför har jag en Apple Pro-mouse istället för en med 2 knappar och scrollhjul t ex? ) är utseendet extremt viktigt Men funktionen måste ändå finnas där så i det här fallet är en kombination ett krav!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-09 01:24

Jag använder en 3M Precise Mousing Surface. Extremt platt och med en behaglig yta.

Länk?!

Hittade 3M's sida...

Verkar ju grymt bra men vidare stilrena eller diskreta var de ju inte:

Det fanns en del andra as well men den här var den enda med "optical" i själva produktnamnet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-09 01:45

Huvudsaken är väl att det funkar optimalt?

Min ser ut så här men har ett annat, svart-blått mönster.

Senast redigerat 2003-04-09 02:42
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-09 08:21

På en av mina burkar kör jag ett A3 block som "musmatta", perfekt att ha för anteckningar, telefon eller idéskisser... Aldrig mer "-varfasenlajagblocket"

Själv använder jag den här!!!
bra yta och snygg dessutom!

  • Oregistrerad
  • 2003-04-09 08:32

Givetvis skall du ha ett uppspännt stycke vanligt tyg
Sånt där "ko-mönster" i svart vitt från svensk slöjd(?) som finns på NK... givetvis

Själv har jag SAO som musmatta för tillfället

  • Medlem
  • 2003-04-10 03:28

Keysendal, var får man tag på en sådan???

//dei

Kolla in www.whitehouse.org
En skön site gjord av en kille som hatar Vita Huset över allting annat verkar det som.
I gift shop finns det hur mycket sköna musmattor som helst!
Bland annat så har han gjort parodi på amerikanska krigsaffischer från andra världskriget, men med budskap som funkar med anledning av kriget som förs just nu.

  • Medlem
  • 2003-04-10 08:13

Jag har en svart matta med en sån där geléklump som gör det hela lite mysigare för handleden. Den är snygg och mycket praktisk! Vet dock inte vad den heter...:(

  • Oregistrerad
  • 2003-04-10 08:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Theo
Jag har en svart matta med en sån där geléklump som gör det hela lite mysigare för handleden. Den är snygg och mycket praktisk! Vet dock inte vad den heter...:(

Va? Köper du noname peze musmattor???
Går ju inte - sådana supportar inte mac

  • Medlem
  • 2003-04-10 09:34

Tack för tipset Keysendal!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-10 10:53

När kommer 99mac-musmattan?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Theo
Jag har en svart matta med en sån där geléklump som gör det hela lite mysigare för handleden. Den är snygg och mycket praktisk! Vet dock inte vad den heter...:(

En sån har jag också, från Clas Ohlsson. Mycket skön och funkar bra för kulmöss, men min optiska klarar inte den glatta nylontygsytan...

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
När kommer 99mac-musmattan?

Den finns. I ett exemplar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-04-10 12:18

Jag har ju numera en Apple-musmatta som jag prioriterar framför musen. Så snygg är den. Jag sålde min Apple pro-mus för att den slirade till på musmattan.

Varför ha en musmatta överhuvudtaget? Med en optisk mus behövs inte det bara att köra direkt på bordet...:)

  • Avstängd
  • 2003-04-10 15:18

Jag använder baksidan på ett gammalt Monopolspel Rött stor yta.
Kan skifta mellan originalmusen och en trådlös.
Lilla Wacom får oxå plats.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-04-10 15:38

Köp en icemat om du vill ha en stilren musmatta!

http://www.icemat.com/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-10 16:00

En sån här kanske?

Citat:

Skrevs ursprungligen av xplane
Varför ha en musmatta överhuvudtaget? Med en optisk mus behövs inte det bara att köra direkt på bordet...:)

Inte om man har ett skrivbord i frostat glas...

  • Oregistrerad
  • 2003-04-10 18:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
På en av mina burkar kör jag ett A3 block som "musmatta", perfekt att ha för anteckningar, telefon eller idéskisser... Aldrig mer "-varfasenlajagblocket"

Själv kör jag på ett enkelt A4 pappet, bara att byta ut när det blir för fullt med anteckningar

  • Avstängd
  • 2003-04-10 18:44

Om man gör en formbar datormus i latex så kan den användas på alla underlag. Venusberg , Bo Könberg , Flinten , håriga bröstet m.fl. ställen.
Lägg in vibrator så kanske " Nördarna" får sällskap vid computern. / Ensam i natten

Icemat var ju fetcool! Synd bara att den är av samma material som mitt skrivbord != optisk mus...

Men däremot har de en svart variant som enligt de själva säljs på JME här i stan - får glida ner imorrn och kolla upp det!

  • Oregistrerad
  • 2003-04-11 01:35

Det finns en musmatta som heter FUNC och som är en specialmatta för gamers.
När vi tog hem den till försäljning var det inte med stor tro på framgångar eftersom den kostar 340:- ! För en musmatta!!
Men den säljer som fläsk och när folk möter sin gamla spelpartner, som nu har den nya mattan och nu får stryk (pga bättre yta och otroligt lite friktion) springer de ner till oss i butiken och köper en själva.
"Förlorar man ska det åtminstone inte bero på en musmatta", verkar resonemanget vara...
FUNC
Helt sjukt...

  • Avstängd
  • 2003-04-11 01:41

Tillbaka till försäljning.
Tillverka en en mus som inte behöver matta.
Man blir ju matt av att behöva ens krypa dit.

Får jag bara "rätt" musmatta, d v s en som är snygg som tusan (och som musen inte slirar på) är jag beredd att betala mycket.

Dock var ju inte den där FUNC speciellt snygg; associerar direkt till smaklösa pece-gejmers... Den har ju till och med samma blå färg som blåskärmen i Windows. Finns den inte i andra färger? Jag trodde först när jag kom in på sidan att prylen som står på högkant i bakgrunden (silverfärgad) var en variant, men det verkar vara burken den levereras i - synd för den var snygg annars Återstår att se hur icemat ser ut imorrn - återkommer med rapport.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-11 01:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Får jag bara "rätt" musmatta, d v s en som är snygg som tusan (och som musen inte slirar på) är jag beredd att betala mycket.

Dock var ju inte den där FUNC speciellt snygg; associerar direkt till smaklösa pece-gejmers... Den har ju till och med samma blå färg som blåskärmen i Windows. Finns den inte i andra färger? Jag trodde först när jag kom in på sidan att prylen som står på högkant i bakgrunden (silverfärgad) var en variant, men det verkar vara burken den levereras i - synd för den var snygg annars Återstår att se hur icemat ser ut imorrn - återkommer med rapport.

Näe, jag menar inte att den är snygg, precis.
Jag bara uttryckte min förvåning över att den säljer så kraftigt.
Den vi säljer är svart, inte blå, så Bill Gates-påminnelsen är inte så tydlig, tack och lov.

Själv har jag ingen utan är mer inne på din linje, scooterpojk.

öhhh.... kör icemat(vit/frostad) + MS explorer 3.0 sen länge. Funkar kanon och ser ganska najs ut.

Enda nackdelen är att det låter otrevligt när man drar musen över ytan...rasp rasp... som när man drar plast över frostat glas )

Har även prövat med logitech MX500 och den funkar oxå bra på denna yta...

Bevaka tråden