Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Speciell humor...

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-07 17:57

...här tycker nog folk är sk*tkul eller sk*ttrist. Finns inget mellanting här. Jag tycker det är vansinnigt kul.
YouTube - Alejandro Fuentes Bergström

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-07 18:22

HAHAHAH "Ooooo jag slangde pååå luren, oooo ja juvlade" haha

Hittade denna idag: YouTube - South Park Mac vs. PC

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-07 18:30

Jamen LOL!

Jag tycker att han är härlig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-07 18:35

Ja ellerhur. Skön liten apa.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-08 16:54

En klassiker...

men fortfarande rolig är denna

Gammal goding. Vet inte vad den kommer ifrån från början. Verkar ju vara ett tv-program. Man ser ju i klippningen att det är andra scener mellan vissa avsnitt.

Men den är riktigt skön. Antingen så gillar man det här eller så fattar man inte vad som är roligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-08 21:16
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Antingen så gillar man det här eller så fattar man inte vad som är roligt.

Precis.

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Gammal goding. Vet inte vad den kommer ifrån från början. Verkar ju vara ett tv-program. Man ser ju i klippningen att det är andra scener mellan vissa avsnitt.

"Från SVT Humorlabbet - Godnatt Jord. Sändes onsdag 6 december 2006. "

står under mer info till höger

Så hysteriskt kul! Hela min avdelning på jobbet satt och gapskrattade i evigheter!

Tycker inte att galenskaparna är nyskaparna direkt;

Det mesta går ut på att vara töntigt klädd och sjunga en sång....

men ibland glimmar de till; Kenneth Åålborg testar Julspriten t ex....

Eller Mor i Skutan som stånkar Korv... och länsmansjäveln kommer rännande och anklagar Mor i Skutan för att ta emot Bockfrämmat och gälda mot Silver....

Lyssna NOGA

YouTube - Galenskaparna - Mor i skutan

"...Näe.... ja har Töstemåste"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-19 22:48

Så skönt när lilla apan tränar på slutet. Hahaha!

Galenskaparnas humor är det värsta som finns. Goflorp, jag trodde mer om dig. Skärpning!

Har jag landat på en annan planet ??:mad:
Vad är det som är kul med apan ? Förstår inte alls vad som är kul. Driver man med hur invandrare utrycker sig ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-20 18:26

Som Johan Arvidsson säger: "...Antingen så gillar man det här eller så fattar man inte vad som är roligt."

"Å titta där, Eduardo har glömt en pastill"

Nej, jag vet att man skrattar åt olika saker men allvarligt talat;
vad är det som är kul ?
Vill verkligen veta.:tveksam:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-29 21:39

Här är en till!
YouTube - Alejandro Fuentes Bergström om föreningar och barn

Jag vet inte vad som är roligt med den filmen. Kan vara en generationsgrej, visade den för mina föräldrar som var måttligt roade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-31 17:08

Nu har Alejandro ju blivit rikskändis i och med popcirkus på svt.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-02-01 08:24

Tja, som sagt, det är så o-roligt som det kan bli, nästan så att Stefan och Krister framstår som kul. Sen att jag har en arbetskamrat som låter lite som den där snubben kanske inte gör det roligare (för han är inte kul).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-13 17:15

Just nu är det ett inslag på P1:s Studio Ett om Alejandro och hans karriär som reklamapa.

Senast redigerat 2009-02-14 00:14
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-14 00:12

Länk till inslaget finns här, börjar 8 minuter in, fram till 19:20
http://www.sr.se/laddahem/podradio/SR_p1_studioett_090213070019.mp3

Inslaget handlar om Alejandros "manager", reklambyrån VeryMuchLogo (underavdelning till Storåkers) och nya sätt att lansera varumärken, person till person och YouTube-klipp. (bla nämns iPhone-reklamen om telefonens snabbhet som sänktes av YouTube-klippen om hur långsamt det var i verkligheten)

Alejandro har numera fått reklamuppdrag då han finns på Intrum Justitias hemsida som vänder sig till yngre kunder, där förhoppningen är att han ska påminna kunderna om vikten att läsa det finstilta...
http://www.mymoney.intrum.se/

Studio Ett reportern får avslutningsvis ställa två frågor till Alejandro:

Varför har du blivit så populär?

Det finns såna människor som är rövare och håller på med brott och sånt. Och då, då är det bra i en samhälle som är osäker, jag tror, och rätta mig om jag har fel, och i en samhälle som är osäker det är ganska stor behov, en ganska stor behov av en struktur och kontroll och så vice versa.

Kan du vara med och bestämma dina framtida uppdrag?

Eeh nej jag har ingen makt, jag har ingen makt alls faktiskt vad beträffar mina framtida uppdrag och så vidare. Eeeh, man kan se mig mer som en finansiell instrument, ett slags rådgivare, eller kalla det vad vill du, du kan kalla det för på engelska, till exempel man säger enabler, en person som make it possible.

1
Bevaka tråden