Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läckta bilder på ny iPhone?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-02-13 10:59

Jag sökte, men det här dök inte upp. (Jag brukar vara sen - inte har ni väl missat det senaste?)

Macrumors publicerade igår bilder som sägs visa nästa generation av iPhone. Dess ryggskal är av svart, skrovlig metall sägs det.

http://www.macrumors.com/2009/02/12/leaked-photos-of-next-generation-iphone/

  • Medlem
  • 2009-02-13 11:07

Det intressanta här är mystiken kring ytbehandlingen. Vi har varit inne på helsvarta Appleprodukter tidigare: http://www.99.se/aktuella-rykten/108367-spekulation-infoer-mwsf-2007-a-2.html

(En lagom fnoskig diskussion från i förrfjol)

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-02-13 12:07

Fast jag undrar jag. Söker man på det FCC-ID som står på baksidan kommer ingeting upp. BCG-A1241 ger dock iPhone 3G

  • Medlem
  • 2009-02-13 12:55

Jo, vi har en lång vår av rykten och villfarelser framför oss. All is well in the jungle.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-02-13 13:49
Ursprungligen av lufra:

Jo, vi har en lång vår av rykten och villfarelser framför oss. All is well in the jungle.

Framför allt är det ju rätt käckt att du bara behöver snickra ihop ett gäng bilder (photoshop) och sedan skicka in dem till valfri blogg - så blir det en "nyhet".

Redan när iPhone kom så undrade jag varför man valt en blank/slät yta. Det är ju absurt. Jag efterlyste en sådan där fenomenalt material som det är på en del kulspetspennor - det är mikroräfflat och känns mjukt fastän det är hårt. Och det ger mycket bra grepp utan svettproblem. Och det är MATT...vilket är snyggt (blankt är kitch).
Hoppas detta rykte är sant.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-13 18:32

Riktigt läckerT Håller fullständigt med föregående talare!

Och... vad spelar en bild på baksidan för roll

Det säger inte så mycket om eventuellt ny funktionalitet direkt

  • Medlem
  • 2009-02-13 21:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Och... vad spelar en bild på baksidan för roll

Inte så stor, nej. Jag gör det till en fråga om design, hur den lilla mojängen känns i handen, samt kopplar det till den gamla diskussionen om vad som är nästa steg i Apples formgivande utveckling. Från beiga burkar, till färgglad halvtransparent plast, till vit och grå halvtransparent plast, till silvrigare plast, till aluminium, till... ja, vad är nästa steg? Skrovlig matt black metal.

Å andra sidan så känns den nuvarande fruktansvärt skön och så rätt i handen.

Jo, design i all ära, men nu är det dags för lite ny funktionalitet...

Jag undrar vad syftet med den nya iPhone är, det är väl inget direkt fel på den nuvarande?
Har inte följt diskussionerna så flitigt, någon får väldigt gärna briefa mig lite kort på vad som väntas.

Ursprungligen av godpuppet:

Jag undrar vad syftet med den nya iPhone är, det är väl inget direkt fel på den nuvarande?
Har inte följt diskussionerna så flitigt, någon får väldigt gärna briefa mig lite kort på vad som väntas.

Haha. Nej och det var inga direkta fel på andra generationens iPods heller.

  • Medlem
  • 2009-02-14 08:10

@godpuppet

Mja, den nuvarande har ju t ex varken teleporteringsfunktion eller hologramskärm. Men okej.

Jag har inte sett till så mycket tekniska diskussioner om vad iPhone '09 kan bli. En möjlighet är att den bara får ett annorlunda utseende plus lite fler batteritimmar och pixlar i kameran. En annan mer trolig möjlighet är att Apple drar ifrån konkurrenterna, som på sistone börjat komma ikapp, med en lika ultragastkramande framtidsapparat som vi tyckte iPhone '07 var.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-28 18:30

Gillar ytan!! MEN.....
Blir dock lite rädd när man fortfarande inte ser en ljuskälla kring kameran, varför inte bygga in en ljuskälla i äpplet eller nått? Tycker att dom likaväl kan skita i kameran helt om den saknar ljuskälla eftersom den inte går att använda mer än i dagsljus. Jag skulle gärna se att min iPhone fick agera "party" kamera när jag inte orkar och vill bära med mig min Leica. Förutom ev ny matt yta så ska det bli riktigt intressant att se vad nästa uppdatering innebär. Finns som vi alla vet en hel del onödiga svagheter i iPhonens hårdvara, och nu när Apple haft några år på sig att jobba i lugn och ro medans alla andra fått kämpa för att komma ikapp så vore det trevligt att Apple ställde in skåpet på nytt. Jag hoppas som jag redan nämnt en bättre kamera med en ljuskälla, Större hårddisk, videoinspelning ligger iof i mjukvaran men det vore på tiden, samma sak gäller modem. Men vad mer skulle man kunna få se i nästa version av iPhone? Kan det vara så att Apple kommer med fler modeller, en mindre typ Nano, och en Pro, kanske med ett fysiskt qwert för dom som inte klarar av touch? TV tuner?
En appleifierad Panasonic VIERA P905i skulle kanske inte vara helt fel.. http://www.youtube.com/watch?v=E6J5EtiQ1ps
http://www.whats-up.co.cc/2009/02/panasonic-releases-p905i-viera-tech.html

1
Bevaka tråden