Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pdf-problem, kan inte spara utan endast skriva ut

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på och skapar en faktura, från grunden dvs. Design i illustrator och sedan exportera till pdf och in i Adobe Acrobat Professional 8 för att skapa skrivbara rutor och kalkylering så att den automatiskt räknar ut moms, summerar olika rutor osv.

So far so good, problemet kommer när jag är klar i Acrobat och sparat ut en färdig kopia. Då vill man ju fylla i sin faktura och sedan spara en kopia för just den faktureringen, men detta går ej. Att spara det vill säga. Står att data ej kommer sparas och att man isåfall får skriva ut en kopia. Detta händer endast på Win och på min Mac fungerar det perfekt, såklart
Men kunden som har beställt denna fakturalösning kör PC så det måste lösas.
Jag har valt No Security så borde väl inte vara det.

Någon som vet?

Tack på förhand

Prova att "Aktivera användningsbehörighet i Adobe Reader..." under "Avancerat-menyn"

Stort tack, fungerade perfekt! En till fråga när vi ändå är igång - Hur bestämmer man vilken ruta som markören ska hoppa till när man tabbar? Nu hoppar den lite hipp som happ tyvärr.

Det ska gå att ställa in, men jag minns inte hur. Kolla http://help.adobe.com/en_US/Acrobat/9.0/Standard/WSC463C76C-C9CE-4fc0-B56F-41A8DA4E8645.html

Visserligen för acrobat 9 men kanske funkar på liknande sätt i åttan.

Ah, var snarlikt i 8 så hittade det. Tack så jättemycket för din hjälp, superschyst!

1
Bevaka tråden