Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iMac glömmer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har ett i-landsproblem med min iMac som när jag varit på sidor som kräver inloggning inte kommer ihåg att jag varit där. Samma med alla mina sparade bevakningar på Blocket, de är borta nästa gång jag startar datorn. Har naturligtvis cookies inställt på att alltid acceptera. Som sagt, ett ilandsproblem men likväl irriterande. Tips någon?

Mvh
Peter

Ursprungligen av Mullev-rod:

Hej, har ett i-landsproblem med min iMac som när jag varit på sidor som kräver inloggning inte kommer ihåg att jag varit där. Samma med alla mina sparade bevakningar på Blocket, de är borta nästa gång jag startar datorn. Har naturligtvis cookies inställt på att alltid acceptera. Som sagt, ett ilandsproblem men likväl irriterande. Tips någon?

Mvh
Peter

Safari/Inställningar/Autoformulär/Användarnamn & Lösenord

Kör med 1st Password numera, grymt bra program som kan hålla ordning på det mesta för en.

Börjar datorn glömma annat. Typ inloggning p nätverk och sånt så kan du ha problem med din nyckelring i systemet. Tänk dig noga för här och läs på lite innan du börjar pilla med den - annars kan du sitta där med en dator du inte kan logga in på osv... mindre kul...

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-02-13 07:17

Jag har ibland upplevt samma sak, och det känns med cookie-relaterat än keyring-relaterat. Uppstår slumpmässigt, men när problemet kommer så stannar det kvar.

Det första jag gör när saker uppför sig slumpmässigt konstigt är att reparera skivbehörigheterna.

Jag har haft lösenordet i mina mail-widgets och jag har bara kunnat klicka där och automatiskt loggas in på det kontot i safari. På något vis har nu dessa lösenord glömts bort och nu kommer man bara till gmail med sitt konto-namn och inget lösen. Jag bytte dessutom lösenord i gmail men inte i widgeten widgeten som ändå visade att den kollat kontot fast den inte alls kunde komma in? Nu bytte jag ändå i widgeten och blir ändå inte inloggad. Säger att safari ska komma ihåg lösenord men kommer ändå inte in genom widgeten, det blir bara mer problem? Jag har tre konton och widgeten loggar inte in och ändrar nu inte ens användar-namnet till det konto jag har klickat på..

Är det widgeten som är problemet eller Safari? Det här började för en vecka sen men jag börjar bli lite irriterad....

1
Bevaka tråden