Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MMS dröjer ytterligare

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Telia är ingenting klart ännu.
Läs artikeln här:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.211437/telia-mms-till-iphone-drojer

Telia är som dom är - en gammal statlig klump som inte vet vad den andra handen gör. Inget att lita på när det blåser. Ett skitföretag. Att en sådan koncern går ut och lurar kunderna med en app som sedan inte kommer inom utlovad tidsram - ja, det säger allt om företaget.

  • Medlem
  • 2009-02-11 23:16
Ursprungligen av Zimmerman:

Telia är som dom är - en gammal statlig klump som inte vet vad den andra handen gör. Inget att lita på när det blåser. Ett skitföretag. Att en sådan koncern går ut och lurar kunderna med en app som sedan inte kommer inom utlovad tidsram - ja, det säger allt om företaget.

Har det där det minsta med ämnet att göra? Fimpa Telia-bashingen nu, det finns redan trådar om detta.

Raderar lite skräp.

Admin

Hur ska man kunna snacka om en försenad app från Telia utan att nämna Telia - i hyllning, neutralt, eller kritik? Om vi inte får nämna appens avsändare, orsaker till förseningar, etc - vad ska vi då snacka om i denna tråd?
Jezez, man...nu har du väl ändå flippat ut en aning Skärp dig.

(vad har du för koppling till Telia förresten?)

Ursprungligen av Baron:

Har det där det minsta med ämnet att göra? Fimpa Telia-bashingen nu, det finns redan trådar om detta.

Raderar lite skräp.

Admin

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-11 21:06

Från att läsa intervjun så verkar det vara så att ett offciellt MMS app kommer när Apple släpper det och inte en dag tidigare.

//Rob

Tur att
"MMS är dött"
"inget vill ha det"
"Apple har valt bort det medvetet för att man ska maila"

  • Medlem
  • 2009-02-12 14:07

Raderar lite till. Håll diskussionen om Telia i trådar som redan handlar om det. Och jag tänker inte leta reda på dem åt er.
Admin

  • Medlem
  • 2009-02-12 14:29

Du kan skriva om Telias hantering av just MMS-appen i stället för om Telia som företag. Peka gärna ut vad som har med ämnet att gör ai ditt inlägg så backar jag direkt. Den hät tråden har redan solkats ner av en massa dret om hur sopiga Telia är rent allmänt och försvar av Telia. Nästa gång Telia nämns utan att det har med MMS-appen att göra stänger jag tråden.

edit: jag har inget alls med Telia att göra mer än som vanlig kund.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-12 15:16
Ursprungligen av Baron:

edit: jag har inget alls med Telia att göra mer än som vanlig kund.

Å kanske lite aktier ?

Yes!!

  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-02-12 16:27

Det är väl för övrigt inte telia:s fel att mms inte finns med från början för dom ville ha det från början, utan apples som nekade till telias krav. För mms är inte speciellt stort "over-there" det är en europeisk företeelse mer.

Alltså, den här fördröjningen är väl inte så konstig? Hela funktionaliteten bygger ju på push notification service. Så länge den inte släpps så har vi inte en chans att få någon mms-app. Allt hänger på Apple med andra ord, Telia har egentligen ingenting att göra med det. Anledningen till att de lovade inom 2 månader i november måste ju vara att Apple hade lovat att släppa Push notifications innan 2008 var slut. Det höll de inte och därmed kan inte Telia hålla sitt löfte.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Alltså, den här fördröjningen är väl inte så konstig? Hela funktionaliteten bygger ju på push notification service. Så länge den inte släpps så har vi inte en chans att få någon mms-app. Allt hänger på Apple med andra ord, Telia har egentligen ingenting att göra med det. Anledningen till att de lovade inom 2 månader i november måste ju vara att Apple hade lovat att släppa Push notifications innan 2008 var slut. Det höll de inte och därmed kan inte Telia hålla sitt löfte.

Tack, ett vettigt inlägg. Helt klart att det är anledningen.

Undrar om det kommer fungera hos andra leverantörer. Har ju iofs inte skickat ett mms sen det kom, och då enbart ur testningssynpunkt (det kom aldrig fram ) så jag har aldrig saknat det. Men visst skulle det vara trevligt med lite mer funktionalitet.

1
Bevaka tråden