Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände med BT dockan?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-02-11 17:08

Hej,

Har något svagt minne av att jag läst det, men hittar inga trådar här

Vad hände med dockan som har ställ för Bluetooth headset + iphone? Köpte en iphone beg och den hade ingen sån, inte heller på apple store verkar det finnas?

Jag vill gärna ha en sån, add ladda det nu via kabeln ser otroligt töntigt ut, och opraktiskt om jag köper en vanlig docka..

Finns det?

Det finns till den första iPhonen, men inte till iPhone 3G. De som har en sådan docka fick med den när de köpte headsetet, om jag inte förstått det hela fel?

Snygg lösning, synd att den inte finns kvar!

  • Oregistrerad
  • 2009-02-11 21:11
Ursprungligen av Marcus_R:

Det finns till den första iPhonen, men inte till iPhone 3G. De som har en sådan docka fick med den när de köpte headsetet, om jag inte förstått det hela fel?

Snygg lösning, synd att den inte finns kvar!

Å faan, så var det nog.

Men hur gör man då om man vill ladda sitt BT headset snyggt? Köper jag en vanlig docka till min 3G så kan jag väl inte ladda headset'et alls?

Ursprungligen av studiox:

Å faan, så var det nog.

Men hur gör man då om man vill ladda sitt BT headset snyggt? Köper jag en vanlig docka till min 3G så kan jag väl inte ladda headset'et alls?

Hedsetet kan du ladda med den medföljande laddkabeln. Men inte i dockan. Håller med om att det är en betydligt tråkigare lösning!

  • Oregistrerad
  • 2009-02-11 22:22
Ursprungligen av Marcus_R:

Hedsetet kan du ladda med den medföljande laddkabeln. Men inte i dockan. Håller med om att det är en betydligt tråkigare lösning!

Tråkigare, det är ju faktiskt extremt korkat och så väldigt "o-apple" som det bara finns.

Nu dör jag inte av att inte ha en docka, men det är så mycket smidigare. Ingen annan verkar ha upptäckt det heller då google inte ger några tips alls. Det verkar inte finnas någon som tillverkar en docka för 3G telefonen som har BT "hållare".

blä.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-12 09:37

Annars går det ju relativt enkelt att modifiera BT dockan så den passar:

http://www.lightsourcemedia.co.uk/blog/2008/07/21/how-to-modify-your-2g-dock-to-fit-your-3g-iphone/

  • Oregistrerad
  • 2009-02-12 11:28
Ursprungligen av humlis:

Annars går det ju relativt enkelt att modifiera BT dockan så den passar:

http://www.lightsourcemedia.co.uk/blog/2008/07/21/how-to-modify-your-2g-dock-to-fit-your-3g-iphone/

Jo, men eftersom jag inte äger nån måste jag köpa en. Känns ju lite surt att lägga 700-1000 kr på en docka som jag måste förstöra då jag kan lägga 700 kr på en ny som passar istället.

Tråkigt Apple!!

Så långt har jag imponerats över Apples förmåga att få all hårdvara att "sjunga" tillsammans. Små saker som USB ladningskabeln som passar både i datorn och sigaretttändaruttaget till bilen, samt vägguttaget, har imponerat jämfört med konkurrenterna som absolut skall ha olika kablar och uttag till allt. Men ...

Köpte igår Apples Bluetooth Headset till min Iphone och blev mycket förvånad och något förbannad då den ladarkabel som man pluggar in i Iphone+headset (den som kom med headsetet) inte tillot ladning av headsetet om den ble kopplat till krybban som man ladar telefonen med (den krybban med line out på).

Vill ju gärna att Iphone står snyggt på bordet medan den laddas tillsammans med headsetet. Det funkar inte och man får slopa krybban då headsetet inte ladas. Varför!!!? Andra som kan bekräfta denna felkonstruktion? Eller har jag gjort nåt fel?

Mvh

1
Bevaka tråden