Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på diskar som varit anslutna till Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2009-02-11 12:07

Jag får följande typ av fel vid kontroll av en disk som varit ansluten som USB disk på mn airport extreme (nya modellen).

-
Kontrollerar enhet ”Compacf”
Kontrollerar journalförd HFS Plus-volym.
Kontrollerar filen Extents Overflow.
Kontrollerar katalogfil.
Kontrollerar filer med flera länkar.
Kontrollerar kataloghierarki.
Kontrollerar filen Utökade attribut.
Felaktigt antal Access Control-listor
(det ska vara 0 istället för 3)
Kontrollerar enhetens bitmönster.
Kontrollerar information på enheten.
Enheten Compacf behöver repareras.

Fel: Kontroll eller reparation av filsystemet misslyckades.

-
Antalet felaktiga Access Control-listor kan variera, har provat med ett antal diskar och symptomen blir alltid den samma.
Felet går bort med hjälp av reparera disken men återkommer direkt om man kopplar den till airport express och kopierar 1 eller flera filer till disken och därefter kontrollrar den igen.

Min fråga är om någon har testat att kontrollera sin disk efter att den varit använd
tillsammans med airport och fått liknande fel.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2009-02-20 10:37
Ursprungligen av TommyS:

Jag får följande typ av fel vid kontroll av en disk som varit ansluten som USB disk på min airport extreme (nya modellen).

-
Kontrollerar enhet ”Compacf”
Kontrollerar journalförd HFS Plus-volym.
Kontrollerar filen Extents Overflow.
Kontrollerar katalogfil.
Kontrollerar filer med flera länkar.
Kontrollerar kataloghierarki.
Kontrollerar filen Utökade attribut.
Felaktigt antal Access Control-listor
(det ska vara 0 istället för 3)
Kontrollerar enhetens bitmönster.
Kontrollerar information på enheten.
Enheten Compacf behöver repareras.

Fel: Kontroll eller reparation av filsystemet misslyckades.

-
Antalet felaktiga Access Control-listor kan variera, har provat med ett antal diskar och symptomen blir alltid den samma.
Felet går bort med hjälp av reparera disken men återkommer direkt om man kopplar den till airport express och kopierar 1 eller flera filer till disken och därefter kontrollrar den igen.

Min fråga är om någon har testat att kontrollera sin disk efter att den varit använd
tillsammans med airport och fått liknande fel.

Är det ingen som haft detta problem ?
Jag skulle vara mycket tacksam om någon som använder en hårdisk ansluten till USB på Airport extreme kunde prova ovanstående så jag få svar på om det är fel på min extreme eller om det helt enkelt är fel på funktionen.
Kan tillägga att om hårdisken är formaterad som FAT32 så får man inga felrapporter
vid test, men det är ju en begränsning att använda den på det sättet.

Hoppas på ett svar.

Mvh / Tommy

Samma problem

Jag har precis samma problem. Har testat 2 olika diskar och dom funkar prima när dom är kopplade rakt in i min macbook pro men när jag kopplat in dom till min aebs så får jag detta felet. Har då kopplat in dom i min macbook igen och reparerat, ngt som funkat, men så fort den kopplas in i aebs igen så kommer felet tillbaka. På den ena driven jag använder så hänger sig hela aebs och tappar kopplingen till driven.
Mkt irriterande..

Någon som har en lösning?

Hoppas att någon hittar en lösning för jag har precis samma problem när jag kör mot min Airport Extreme

Inte direkt samma, men jag har en Iomega disk som jag använder kopplad till airport extreme för min timemachine. Backupen slutar fungera med jämna mellanrum och man får då ansluta den direkt till usb för att fixa den.

Tidigare använde jag en Lacie disk för Time Machine och då uppstod inte samma problem.

1
Bevaka tråden