Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac alu, cd-läsaren låter som tusan

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-02-09 13:52

Hallå!

Verkar som om min cd-läsare i iMacen har fått fnatt. När man stoppar i vissa skivor så varvar den upp och sen låter det som att man kör en spik i skivan som bromsar ner den till stillastående. Låter lite som sånna där plastbitar man satte i cykelhjulet så det skulle låta som en moppe ni vet. Hur som helst ett väldigt läskigt ljud. Vissa skivor läser de jättebra och spinner som en katt. Har bara hänt med LOK-singlar (flera olika(!)) av någon konstig anledning. Fick för mig att det var när det låg både data och musik på samma skiva. Men nu stoppade jag i en skiva jag fick med min nya Logitech-mus och det blev likadant. Låter som att något verkligen går av där inne.

Någon som varit med om liknande? Den fungerar ju prima med nästan alla skivor så det känns jobbigt att behöva skicka den på lagning för en massa pengar (garantin gick precis ut).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-10 20:26

Ingen har svarat så jag jag gör ett försök.

Jag har haft samma problem på min äldre iMac. Vissa skivor gillar den bara inte. Det låter ordentligt när vissa skivor sätts in av någon anledning. Det har tom hänt att den inte velat spela en skiva alls. Förut hände det att det lät som du sa... att något bromsar skivan. Detta har datorn slutat med. Däremot så kan cdläsaren låta ordenligt vid uppspelning av vissa skivor. Ibland slutar det efter någon minut, ibland inte. Jag vet inte varför dock.

Dessa slotins känns inte helt bra faktiskt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-02-11 10:16

Tack för svar! Får helt enkelt leva med detta tills den går sönder helt... Tur att cd-skivan är på utgång

1
Bevaka tråden