Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pocket PC med Mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att få en Pocket PC (2002) att synka med en Mac? Lätt? Struligt? Omöjligt?

  • Medlem
  • 2003-04-10 03:36

De här grabbarna får det att verka lätt. Har inte testat, men det fungerar säkert.

Jag blir lite misstänksam när jag räknar till inte färre än nio "order now" länkar, iofs.

-------------------------------------

Now you can synchronize your contacts and calendar between the Pocket PC and Entourage/ iCal/ Address Book on OS X 10.2 Jaguar...

Synchronize...

Contacts
Calendar
Tasks
Word/Excel Docs
MP3s
With Macintosh software such as...

Microsoft Entourage
iCal
Address Book
Microsoft Word/Excel

The simplicity and elegance you've come to love in the Mac can now be yours in a Pocket PC with the new PocketMacTM Pro 2.0 software. And, it can be yours for just 19% of the cost of most Pocket PCs. You can even use your Pocket PC with both a Mac and Windows PC (if you must).

--------------------------------------

Coolt. Det absolut coolaste vore givetvis Pocket OS X men Apple vägrar ju att 1. tjäna pengar 2. Göra som vi konsumenter vill.

  • Medlem
  • 2003-04-10 10:33

Pocket OSX är Palm. Apple ser ingen anledning att konkurera med dem, tror jag. Men vi får väl se, de kan ju ändra sig...

PocketMac är ett stort strul! Nu var det i och för sig ca ett halvår sedan jag provade PocketMac och det kan ju tänkas att det har blivigt bättre. Jag har fått programvaran att fungera ihop med Entourage (ibland!), dock har jag ej lyckats synka iCal eller Address Book. I entouragesynkningen blev det ofta fel och samma händelse infördes ofta flera gånger på Pocket PCn. Vid ett tillfälle lyckades programmet (eller jag) radera stora delar av min Entouragekalender. PocketMac hamnade även i konflikt med min nätverksanslutning samt kraschade dessutom datorn med ojämna mellanrum. Jag har en G4a och en iPaq 3850.

Ett möjligt alternativ kommer förhoppningsvis från samma företag som utvecklat programvara för att synka Sony Clie med Mac ("The Missing Sync"). På deras hemsida finns en länk till en previewsida om Missing Sync för Pocket PC. Personligen skulle jag vänta på Missing Synk och inte slösa pengarna på PocketMac.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders L
PocketMac är ett stort strul! Nu var det i och för sig ca ett halvår sedan jag provade PocketMac och det kan ju tänkas att det har blivigt bättre. Jag har fått programvaran att fungera ihop med Entourage (ibland!), dock har jag ej lyckats synka iCal eller Address Book. I entouragesynkningen blev det ofta fel och samma händelse infördes ofta flera gånger på Pocket PCn. Vid ett tillfälle lyckades programmet (eller jag) radera stora delar av min Entouragekalender. PocketMac hamnade även i konflikt med min nätverksanslutning samt kraschade dessutom datorn med ojämna mellanrum. Jag har en G4a och en iPaq 3850.

Ett möjligt alternativ kommer förhoppningsvis från samma företag som utvecklat programvara för att synka Sony Clie med Mac ("The Missing Sync"). På deras hemsida finns en länk till en previewsida om Missing Sync för Pocket PC. Personligen skulle jag vänta på Missing Synk och inte slösa pengarna på PocketMac.

Tack för ditt inlägg ! Har skaffat en ipaq och tänkte beställa PocketMac. Nu väntar jag nog på The missing sync istället, det ser mer seriöst ut än pocketmac. Det var så mycket order now-länkar att man nästan inte kunde undgå att beställa det. Försökte också titta efter FAQ och uppdateringsinfo, men det fanns inget av värde.

Från ett forum hos de som gör The Missing Sync:

Citat:

Frquently Asked Questions:

Q: When will it be released?
A: We have not set a specific release date yet, although we are targeting
2nd calendar quarter 2003. More towards the end of May or June.

Q: What will be included?
A: Desktop mounting, iTunes and iPhoto Plugins, conduits for iCal (datebook
and to do), Address.app and a Note/Sketch Pad app, backup and install tools.

Q: Are you accepting beta testers?
A: Not at this time.

Q: Will you support Entourage?
A: It will not be part of the 1.0 release. The 1.0 release will focus on
the iApps (iCal, Address.app, iTunes, iPhoto). We plan to address Entourage
(and other popular desktop applications) in the future.

Thank you for your interest!

--
_____________________________________________________________________
Mark/Space, Inc. voice 408-293-7299
540 N. Santa Cruz Ave. #300 fax 408-293-7298
Los Gatos, CA 95030 <http://www.markspace.com>

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-30 15:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders L
Ett möjligt alternativ kommer förhoppningsvis från samma företag som utvecklat programvara för att synka Sony Clie med Mac ("The Missing Sync"). På deras hemsida finns en länk till en previewsida om Missing Sync för Pocket PC. Personligen skulle jag vänta på Missing Synk och inte slösa pengarna på PocketMac.

Deras hemsidan har inte uppdaterats på månader / halvår. Undra om det någonsin kommer något. Är det någon som testat CabExtractor till PocketMac för att installera program?

Olof

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-21 10:55

The Missing Sync är nu släppt.
Verkar riktigt lovande!

Har provat Missing Sync for Pocket PC i ett par timmar. Detta är naturligtvis ingen hårdtestning men allt verkar fungera utan problem (iBook 500/G4 450 och en iPaq 3850). Lite segt med filtransporten ibland på iBooken. Allt verkar synka som det ska, åt båda hållen. "To Dos" fungerar att synka, eventuella "notes" till händelser i iCal följer med, larm (påminnelser) följer med, heldagshändelser fungerar, återupprepade händelser verkar också fungera etc. Fin integrering med iPhoto och iTunes. Man kan montera Pocket PCn på skrivbordet och lägga över filer etc. Mycket lovande med andra ord. Det går tyvärr inte att synka med Entourage i dagsläget men stöd för detta sägs vara på väg (får väl byta till iCal ett tag). Nu återstår att se om det går att synca med både jobbPCn och Macen. Tyvärr kan man inte ladda ner någon demo utan måste köpa programmet innan det går att prova ($30).

  • Oregistrerad
  • 2003-07-22 12:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelleman
Coolt. Det absolut coolaste vore givetvis Pocket OS X men Apple vägrar ju att 1. tjäna pengar 2. Göra som vi konsumenter vill.

Mr. Jobs tror inte på handdatorer. Apples inställning är att mobiltelefoner inom en snar framtid kommer att ta över större delen av PDA-marknaden och ser därför ingen poäng i att gå in på den i dagsläget. Jag håller med.
Däremot tror jag att vi kommer att få se fler PDA-liknande funktioner i iPod framöver.

1
Bevaka tråden