Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur aktivera Apple Remote?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HEJ
min lilla fjärrkontroll till datorn fungerar inte när jag gick till en Apple butik och ville ha hjälp fungerade den där på en av deras datorer, sen fick jag ingen mer hjälp är det någon inställning?? vad skall jag göra? är det någon som kan hjälpa mig?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-10 19:52

Ändrade topic så att det framgår lite tydligare vad det är du vill ha hjälp med

Vilken mac har du?
Vilken version på operativsystemet Mac OSX har du?

Välkommen till forumet!
/Kainen
-Seniormoderator

hej och tack
har en imac mac OS X 10.5.5
Datorn svarar inte när jag använde fjärren men den fungerade på annan dator på macforum i gbg funderar på om det är någon insällning har försökt med at aktivera den
hälsningar Elisabeth

tillägg har bytt batteri........... har försökt aktivera den enl det jag har hittat på nät o apple..... men kan ha missat något ändå........

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-10 21:15

Om den fungerade med en mac i butiken så är det inte i fjärrkontrollen felet ligger.

Det är inte så att du har någonting som skymmer IR-mottagaren som tar emot signalerna på din iMac?

Tyvärr sitter jag inte på en mac med ir mottagare så jag kan inte kolla några inställningar för det där själv.

Har du provat detta:
Pairing your remote with your Mac

1. Log in as an Admin user.
2. Get extra close to your Mac (about 3 or 4 inches away).
3. Point the remote at the infrared sensor on the front of your Mac. See your User Manual for details on specific locations.
4. Press and hold the Menu and Next/Fast-forward buttons simultaneously on the remote for 5 seconds.

Your Apple Remote is now paired with your computer. You should see a chain-link style lock appear in the center of your screen for a moment.

Har du också kikat efter så att det inte är avaktiverat av någon anledning här:

1. From the Apple menu, choose System Preferences.
2. Click Security to display the pane.
3. Select the "Disable remote control infrared receiver" checkbox. <- Den skall alltså INTE vara ikryssad

källa: http://support.apple.com/kb/HT1619

apple remote

har försökt allt det där bytt batteri parkopplat osv fungerar ej......
elisabeth

1
Bevaka tråden