Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk som spinner ned...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-02-10 12:56

Hej alla snälla och kloka macmänniskor!

Jag har ett problem med min macmini-setup (som funkar som media center).

Eftersom datorn står i vardagsrummet vill jag gärna att den ska vara tyst då den inte används och att min externa hårddisk skulle spinna ned då den inte används. Det gör den tyvärr inte, det är en LACIE 2BIG TRIPLE 1TB USB2/FW800/400. Är det nån som vet hur jag skulle kunna få den att tystna när den inte jobbar? Eller kan tipsa om nån ny extern FW-hårddisk som spinner ned fint då datorn inte använder den, alt. går ned i vila.
Hilsen
Andreas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-10 13:41

Mina WD MyBooks spinner ner. De finns med FW.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-10 14:03

Har du kollat att du kryssat i "Sätt hårddisken i vila när möjligt" i Systeminställningar > Strömsparare > Vila

  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-02-10 16:32
Ursprungligen av IngoX:

Har du kollat att du kryssat i "Sätt hårddisken i vila när möjligt" i Systeminställningar > Strömsparare > Vila

Ja, tyvärr. Den verkar inte bry sig om det.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-02-10 20:43
Ursprungligen av pesc:

Mina WD MyBooks spinner ner. De finns med FW.

Perfekt! Har kikat på sådana men visste inte om de spann ned. Ska beställa en right away

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-10 15:26

Många externa hårddiskar spinner aldrig ner oavsett vad du gör för inställningar på din Mac. Tyvärr står det sällan i specifikationerna för hårddisken huruvida den spinner ner. De flesta billigare externa hårddiskar snurrar och bullrar jämt.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-02-10 16:34
Ursprungligen av pesc:

Många externa hårddiskar spinner aldrig ner oavsett vad du gör för inställningar på din Mac. Tyvärr står det sällan i specifikationerna för hårddisken huruvida den spinner ner. De flesta billigare externa hårddiskar snurrar och bullrar jämt.

Det var precis det jag hade läst, så därför gick jag loss på en LaCie som jag trodde hade lite mer kvalitetsfeeling.

1
Bevaka tråden