Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync o blåtand är det allt man behöver ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att överge min Siemens ME 45 för en Sony Ericsson T68i eller den kommande T610, men Nu undrar jag vad är det egentligen jag behöver för att kunna synca min Adressbok & iCal, räcker det med iSync appels program alltså, eller behöver jag nåt tredjepartsprogram, verkar ju finnas en del andra.

För det jag vill kunna göra är att synca Adressboken med telefonen, & iCal med telefonen, det är allt & då verkar det ju som att det är endast Sony Ericsson som klarar det eller ? Jag har en iMac G4 TFT Mac OS X 10.2.4 & iSync 1.0 (ska skaffa en Blåtand USB) klarar jag mej med det ?

Snabt och enkelt svar: Ja, det räcker alldeles utmärkt med de program Apple tillhandahåller

Hur är det med T68i kan den lagra e-mailadresser i telefonboken?
Det verkar ju ha att göra med vilken prog.vers. den har, vilken ska den i så fall ha för att kunna lagra e-mailadresser, & hur kollar man det, versionen alltså.
Och om man syncar den med adressboken och man har flera telnr. & e-mailadresser för en person, vilka hamnar iså fall i T68an, för jag antar att det är ganska begränsat i telefonen. Samma sak gällande iCal man kan ju förmodligen ha mer text per kalenderanteckning i iCal än i T68an hur ser det då ut i telefonen efter en syncning??

Många frågor blir det ,men man vill ju gärna veta innan man går o köper en.

:rolleyes:

Det funkar ju inte!

Jag köpte en Dlink USB bluetoothadapter, och har en SonyEricsson T68i. Det mesta funkar smärtfritt men det går INTE att synka iCal med telefonen. Har provat allt jag kan komma på, men "synkroniseringen misslyckades!" kommer upp varje gång när iSync kommer fram till att synka kalendern.

Argh! Hjälp!

Har du senaste versionen på iCal (1.0.2) och iSync (1.0 v64) ?
Det skall inte vara något problem.:confused:

Jodå, jag har iCal 1.0.2 och iSync 1.0v64. Men nu upptäckte jag att dockikonen för iCal dessutom inte längre skriver månadens förkortning utan istället för APR står det GVX. Kan detta vara en bidragande orsak till problemet? Och vad sjutton beror det på?

alltså att iCal-ikonens bokstäver är knasiga.

Hm. Ja nu funkar det.
Fick spel till slut och nukade alla kalendrar i iCal och sedan gick det att synka. Men jag undrar fortfarande vad som var orsaken, och framförallt undrar jag vad som har hänt med månadsförkortningen i iCals dockikon
Det är ju inte hela världen men retligt är det ju.

Jag förutsätter, kanske dum fråga, att du har svenska versioner på allt....;)

joo...jag har svenskt av allt...det kom med datorn (tibook 1GHz ). Jag märkte aldrig när detta uppstod. Har verkligen ingen annan råkat ut för konstiga månadsnamn i Dock?

1
Bevaka tråden