Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prov: UNIX #1

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har just släppt ett nytt UNIX-prov med svårighetsgrad: Svår. Om du kan dina saker i terminalen är detta ett prov för dig, för oss dödliga är det en mindre mardröm. Stort tack till vår medlem Ciryon som skickat in ett helt komplett prov till oss. Du hittar alla kunskapsprov bland flikarna och dom är indelade efter olika kategorier.

Hjälp 99mac att ta fram fler kunskapsprov, skicka in frågor som du vill att andra medlemmar ska svara på till följande adress: guru@99mac.com

Postade i den tidigare tråden, fick 8 av 12. Aningen missnöjd, gjorde ett par uppenbara fel.

Dessa prov är en mycket trevlig funktion, ska försöka bidra med något om jag får tid över någon dag.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-09 16:11

Trevlig funktion.

Men svaret på frågan om vad en unix-gurus främsta attribut är är väl en smula subjektivt.

Sen vill jag bestämt hävda att Perl är en religion

Jag fick 3 av 12. Jag tolkar det som något positivt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-04-09 16:39

Jag fick ett rätt. Jösses.:D

8 av 12, hurra! :rolleyes:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-09 18:20

Fick 8 av 12, hehe

10/12...men då stöp man på frågan om guruns främsta attribut (lol!) och shutdown.... så man får väl vara nöjd...

  • Medlem
  • 2003-04-09 18:49

3 av 12!!!!
Det är inget man skryter med.
Får man som switcher (Mac ägare 1 vecka) fortsätta som meddlem????

unix, Det är för mig en stor gissning!!!!

Borde köpt en lott!!!!
9 rätt.

T-bone

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-04-10 10:38

10/12, det får jag väl vara nöjd med.
Det föll på GCC och Fink...

10/12

Föll på shellet (svårt att veta när man inte kör OSX) och även KDE, som egentligen hade 2 rätta svar, och jag valde ju självklart inte den ni hade satt som rätt (:

Vill minnas att det följer med TVÅ versioner av gcc

  • Medlem
  • 2003-04-10 13:43

Dämit. Jag hade ett fel.

1
Bevaka tråden