Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara webbsida, få med CSS och bilder: hur?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här frågan borde väl ha dykt upp här tidigare, men jag hittade inget relevant på forumet efter sökning.

Av CSS-studeringssyfte skulle jag vilja spara en webbsida jag besöker och få med dess resurser, dvs. css-filer, bilder, m.fl.. Finns det något enkelt sätt eller smart program som ordnar detta?

Vet att jag hade ett program för sånt för dryga 10 år sen. Då var det ju inte tal om CSS men det ska väl inte vara nårga problem att få med den. Om inte annat är det ju bara att dra ner den på egen hand, den står ju i källkoden.

Första google-träffen på "download website"...

http://www.httrack.com/

Det var just den där manuella biten jag skulle vilja undvika - det blir ju något tidsödande om det ska hämtas ett flertal bilder plus css filer för hand.

HTTrack verkar intressant, men saknar OS X-version. Unix-version finns men kräver Fink för att köras under OS X.

Ursprungligen av Jonas Sagard:

Det var just den där manuella biten jag skulle vilja undvika - det blir ju något tidsödande om det ska hämtas ett flertal bilder plus css filer för hand.

HTTrack verkar intressant, men saknar OS X-version. Unix-version finns men kräver Fink för att köras under OS X.

Bilder ska den nog ta med men CSS'en är ju frågetecknet.

Tack för tipsen så långt. Efter lite mer sökande på webben hittade jag Firefox-tillägget "SaveComplete" som fungerade fint på en testsida. Den finns att tillgå här: https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/4723

Spara som -> Webbarkiv i Safari har inte gett mig något jag kunnat vara utan, men Apple har kanske fått ordning på funktionen på sistone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-07 17:22

jag använder deepvacum, kolla på versiontracker . com

1
Bevaka tråden