Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips vad gäller iPhoto 09 - faces och places

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis börjat lära känna iPhoto 09 och har hittills mest lagt tid på faces och även lite på places.

Som nämnts i andra trådar verkar den ha lättare för vissa ansikten än andra. T ex undertecknad är busenkel att känna igen. Har dock en del funderingar som jag inte lyckats hitta svar på:

Kan man "korskoppla" mellan faces och de nyckelord man själva lagt in tidigare - alltså personer?

Ibland hittar inte programmet ansikten i en bild. Kan man markera ett ansikte själv?

Andra tips vad gäller 09 är också välkomna.

Ja man kan markera ansikten själv.

Kolla igenom denna film:
http://www.apple.com/se/ilife/tutorials/#iphoto-people

Ironiskt nog hittade jag det just själv - men tack ändå!

Finns inte mycket på forumet angående Faces så jag fortsätter i min gamla tråd och hoppas att folk lärt känna faces och places mer än jag själv gjort.

Har såhär i efterhand kommit på att man gör det lite väl svårt för programmet och sig själv när man taggar barn. Det händer ju onekligen en hel del med barn från det att de föds och de första åren - även utseendemässigt.

Därför tänkte jag nu dela upp de första åren intervaller om 1-2 år. Alltså "Alexander 0-1år", "Alexander 1-3år" osv.

Frågan är om det finns något smidigt sätt att göra det och först slippa klicka bort "Alexander" för att sedan lägga till t ex "Alexander 0-1 år" osv?

Har också startat med iPhoto 09. Jag behöver veta hur man får med sig kommentarer som man skrivit i iPhoto 6. Med 30´bilder känns det inte så inspirerande att starta om skrivproceduren från ruta 0.

1
Bevaka tråden