Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacHeist 3 igång nu

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bra utgångsläge med ShoveBox och lite mail templates redan innan man klarar den först nano-missionen. Fixar man den så väntar Kava-Tunes.
Roligt, och de läser mina tankar dessutom eftersom jag hade tänkt köpa ShoveBox, men avvaktade lite i väntan på någon fin rabatt. Det kan ju inte bli bättre än gratis

http://www.macheist.com

Det var riktigt kul - säger en som deltar för första gången

Denna första nano-mission var mycket lättare än "uppvärmningen" där jag fick "tjuvtitta" för två av bilderna.

Shovebox verkar dessutom vara ett riktigt trevligt program

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-02-08 02:36

Jag fattar ingenting men skall kolla igen.

Behöver du hjälp så hojta till.
Tänk inte på siffrorna utan se det som 4 block som du kan klicka upp och ner

Det är ju bara att läsa tipsen i forumet om man inte fattar.

http://www.macheist.com/forums/viewforum.php?id=18

eller den utförliga videon som någon har lagt upp, lätt som en plätt nu.

http://www.youtube.com/watch?v=mZZUFSfKIUM

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-02-08 14:32

Got it now.:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-08 16:57

Kommer det fler uppdrag? Eftersom det heter "nanoMission 1"... Det var skoj, men väldigt lätt efter den första grejen med siffrorna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-08 17:00

Det kommer fler uppdrag. Och svårare blir det nog .... förra Heisten (#2) var riktigt jädra svår emellanåt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-08 17:05

Ja, vad tusan, det dök upp en ny debriefing nyss! Inget nytt uppdrag dock. Det är skoj att dom kör lite "under cover agent"-stil och inte bara listar programmen och låter en ladda ner dom.

Vem har tid med 99.se när Macheist 3 håller på.
Lag i år också, jag är blå, vad är ni?

Ursprungligen av panther:

Vem har tid med 99.se när Macheist 3 håller på.
Lag i år också, jag är blå, vad är ni?

Hum, om det är svaren som räknas undrar man vad denna panter, utan kattavatar, svarade

Ursprungligen av macwitty:

Hum, om det är svaren som räknas undrar man vad denna panter, utan kattavatar, svarade

Vi snackade också om att de flesta av oss hade blivit placerade i vår grupp för att vi haft liknande svar, hjälpsamma var vi i alla fall. Så kanske är det inte det som har delat upp oss i olika grupper, om nu team orange också var snälla i sina svar.

Mer avslöjar jag inte

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-02-11 21:25

Vad jobbiga de ska vara då. :-/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-11 22:56

Jag är också blå! Det är första gången jag är med, det verkar som ett sjukt kul sätt att få tips om nya program (och få tillgång till dom).

orange - men jag var väl för snäll i testet

Ursprungligen av macwitty:

orange - men jag var väl för snäll i testet

Jag hamnade också i det laget... Jag tror på samma förklaring

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-15 20:08

Nya uppdrag, de är lite svåra.. Jag har bara kollat lite grann och kan inte riktigt knäcka det än. Hur går det får er andra?

Ursprungligen av doomas:

Nya uppdrag, de är lite svåra.. Jag har bara kollat lite grann och kan inte riktigt knäcka det än. Hur går det får er andra?

Gjorde uppdrag 1 live med mina 'team-mates' skitkul och inte alls så svårt med massa hjärnor ihop.

Ursprungligen av Thomaz:

Kul uppdrag denna gång - men apparna känns ganska värdelösa faktiskt :/

Programen har väl inte varit så väldigt sexiga ännu, förutom ShoveBox som jag var väldigt nöjd över att få gratis eftersom jag tänkt köpa det, och Sticky Note verkar också klart användbart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-15 20:33

Kul uppdrag denna gång - men apparna känns ganska värdelösa faktiskt :/

Ursprungligen av doomas:

Nya uppdrag, de är lite svåra.. Jag har bara kollat lite grann och kan inte riktigt knäcka det än. Hur går det får er andra?

Fattade nada för den första och tog hjälp, klarade nr 2, men sedan var det lite si och så ...

Ursprungligen av Thomaz:

Kul uppdrag denna gång - men apparna känns ganska värdelösa faktiskt :/

Fast jag har gett sticky notes en chans. Får se om jag "fastnar" för detta sätt att anteckna. Har inte gjort det tidigare

Man är inte ihågkommen fast man köpte förra MacHeist. Ens login är glömt. Är inte det lite osnyggt? Annars var MacHeist 2 ett bra köp. De där aktiviteterna har jag inget minne av, var det nåt jippo jag missade?

Det är väl bara att skapa ett nytt konto
Jo, lite kul var det - men det är fortfarande igång så hoppa in!

DevonThink för en twitt var inte så illa

Håller med om ShoveBox som jag just håller på att testa
och eftersom jag använder Tiger så var Overflow en trevlig bekantskap

Nu kan 'the bundle' köpas, till lägre pris än förra året til och med. Vissa program gillar man väl mer än andra, men ett kap hursomhelst för $39.

MacHeist Bundle

Senast redigerat 2009-03-25 18:34
Ursprungligen av panther:

Nu kan 'the bundle' köpas, till lägre pris än förra året til och med. Vissa program gillar man väl mer än andra, men ett kap hursomhelst för $39.

MacHeist Bundle

Vad säger ni om programmen? Det är inte riktigt lika självklart som förra gången. Är KineMac bra?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Vad säger ni om programmen? Det är inte riktigt lika självklart som förra gången. Är KineMac bra?

Har inte hunnit kolla det, kommer väl inte få användning för alla apps med en gång. Men som vanligt när man köper en bundle så brukar man ju få det vid ett senare tillfälle med de flesta. För $39 är det ju inget att ens överväga tycker jag, särskilt inte om alla apps blir upplåsta. Vilket de alltid brukar bli...
Dessutom får man ju Evenbox ändå, bara att ladda ner på sajten.

Jag skulle vilja ha rabatt om jag köper 25 licenser till mac.se användarna - känner ni till något sätt att få volume licencing?

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-03-25 20:00

får man tillgång till de låsta programmen allteftersom när man köpt eller hur fungerar det? Är mycket intresserad av Espresso..

Ja, du får programmen allteftersom de blir olåsta även efter att du köper paketet.

Jag har redan köpt. Det finns ett par saker som borde kunna bli bra att ha.

Det fanns mängdrabatt på MacHeist 2, jag köpte tre licenser, men den här gången verkar det vara fast pris.

PS: Nu har jag spelat lite World of Goo, och om den fortsätter vara rolig så är bara den värd pengarna. Originell, snygg, märklig. Lemmings möter Meccano.

Senast redigerat 2009-03-25 22:16
Bevaka tråden