Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem är min host ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska lägga upp Wordpress eller Wordpress MU på en server men kan inte vad min host heter, kan man få reda på det utan att fråga sweweb om detta... hittar inte papprena på allt, hittar bara alla uppgifterna om vårat ftp - suck! Adressen är kranskotaren.se

Olle

Din host, vad menar du? Det enda du behöver är väl login via ftp eller ssh för o ladda upp wordpress osv, sen adressen till var sidan skall ligga. (lär väl va kranskotaren.se)

Du måste logga in på ditt webbhotells administrationspanel och aktivera MySQL. När det är fixat kan du se de uppgifter du behöver föra in i wp-config.php, nämligen databasens namn, ditt användarnamn och lösenord samt serveradressen (MySQL hostname).

Senast redigerat 2009-02-08 16:36
Ursprungligen av Mutant:

Du måste logga in på ditt webbhotells administrationspanel och aktivera MySQL. När det är fixat kan du se de uppgifter du behöver, nämligen databasens namn, ditt användarnamn och lösenord samt serveradressen (MySQL hostname).

För att komma åt administrationspanelen krävs att jag hittar brevet från Sweweb där inloggningsuppgifterna finns - originalet till detta finns hos den hsb-styrelse som jag gör sidorna åt... till nöds får jag be dom leta i sina lådor.

1
Bevaka tråden