Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu är PCn med MacOSX i här!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gå hit om du vill köpa en egenkonfigurerad Mac i ett PC-skal:
www.pearc.de
http://www.99.se/images/editor/smilie.gif

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-06 20:10

Länken var särskilt bra.
Man blir glad av sånt!

Ursprungligen av nimrod:

Gå hit om du vill köpa en egenkonfigurerad Mac i ett PC-skal:
www.pearc.de

Får se hur många timmar den sidan ligger uppe...

LCR

Tycker ändå det låter lite konstigt med namnet...

i och med PEAR PC

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-06 20:35

Det låter alltid som en bra affär med de där klonerna. Mac Pro är visserligen riktigt, riktigt grym och inte så dyr om man betänker alla professionella komponenter, expansionsmöjligheter och annat som den erbjuder. Men behöver man inte Xeon, hotswap-SAS, RAID, 32 GB RAM, etc, utan bara vill ha en bra specad vanlig stationär Mac till ett normalt pris, finns det inga alternativ från Apple.

Men jag tänker alltid bara att vad gör man den dagen då en ny Mac OS X-uppdatering omöjliggör fortsatt körning på den klon man inhandlat? Då sitter man med en helt meningslös PC-burk (t.o.m. för hög för att ha som fotstöd) och får antingen vänta tills någon har fixat ett nytt hack eller så får man köpa en riktig Mac Pro, varpå man förlorar 8000 kr istället för att spara 10 000 kr.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-06 21:20

Eller så kan du köpa en ny fruktpc om ditt äpple går sönder, det är samma pris på en ny fruktpc som en reservdel till ett äpple..

(bytte precis nätdel i min G5:a som e 3 år gammal (nätdelen 1,5år), kostade 5000:- )

Men jag har en av de snabbaste maskinerna som kan köra Classic...

Kul att se folk som startar företag med ett produktsegment som håller på att dö ut. Deras möten med investerare för att locka till sig långsiktigt kapital måste vara helt priceless. Vad ska de locka med? Feta marginaler? Inte direkt.

Kanske någon linuxtomte på firman med rik morsa som står för fiolerna

There is no glädje like skadeglädje.

Sicken skit.

Hoppas Apple stämmer dem så de ser ut som i Leisure Suit Larry när advokaterna är klara med dem.
(De får gå runt iklädda tunnor)

De blir som Dell. Mindre och mindre i marginal... till slut är företaget sketäckligt med massa livrädda människor, inget fack att tala om och det enda man kan locka med är priset.
Barnarbetare i Kambodja som monterar ihop grejerna står på företagsledningens "Wishlist"

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-07 10:50

hehe dom har en fet lawsuit på sig inom några dagar

Bröt ut 4 inlägg, och placerade dem i en egen tråd:
http://www.99.se/allt-om-mac/259638-kubuntu-linux-paminner-om-leopard.html

/Mod

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-02-07 15:05
Ursprungligen av kainen:

hehe dom har en fet lawsuit på sig inom några dagar

Beror ju lite på hur de säljer det. Om de säljer en dator som är byggd och utprovad för OS X pch sedan säljer licensen separat så ser jag det som väldigt svårt för apple att stämma dem.

Stämma dem för att de säljer licenser? Nja, däremot kan de ju säkert sätta käppar i hjulet.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-07 15:16
Ursprungligen av Jeppe_E:

Beror ju lite på hur de säljer det. Om de säljer en dator som är byggd och utprovad för OS X pch sedan säljer licensen separat så ser jag det som väldigt svårt för apple att stämma dem.

Stämma dem för att de säljer licenser? Nja, däremot kan de ju säkert sätta käppar i hjulet.

Stämda kommer dom garanterat att bli vare sig apple vinner eller ej... men dom kommer lyckas vinkla det på något sätt så att dom kan stämma dom iaf. och enbart rättegångskostnaderna för en sådan sak är för mindre företag avskräckande nog för att man skall lägga ner försäljningen.

Lika bra det, behåll osx endast för apples hårdvara säger jag
Då vet man att allting fungerar problemfritt.

Påminner lite om (fast tvärt om) ett företag som runt 1995 sålde PC
datorer laddade med OS/2. Visserligen var det inget "olagligt" som
i detta fallet, men det funkade inte. Det var också ett tyskt företag
och de öppnade en massa butiker i England (bodde & studerade där)
som sedan försvann lika fort. Minns inte vad de hette...

Fanns de här också ?

LCR

Ursprungligen av nimrod:

Gå hit om du vill köpa en egenkonfigurerad Mac i ett PC-skal:
www.pearc.de
http://www.99.se/images/editor/smilie.gif

Datorerna är ju så fula så att man inte ens bryr sig om att de är billiga.

Undrar, kan/får man diskutera Mac OS X på non-Apple dator här ?

Jag menar inte som ovan, utan tekniska frågor...

LCR

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-07 16:38
Ursprungligen av LCR:

Undrar, kan/får man diskutera Mac OS X på non-Apple dator här ?

Jag menar inte som ovan, utan tekniska frågor...

LCR

Nej, det är inte tillåtet.
Det finns en tråd under feedback som handlar om detta om du vill ha en närmare förklaring.

/Mod

Ursprungligen av kainen:

Nej, det är inte tillåtet.
Det finns en tråd under feedback som handlar om detta om du vill ha en närmare förklaring.

/Mod

Nja, förklaring behövs nog inte, ganska självklart, tänkte det var
värt att fråga bara, har några små tekniska frågor bara...

LCR

1
Bevaka tråden