Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Imac - Vad gör den bra respektive dålig?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-04-09 15:02

Jag sitter just nu på en 450Mhz Cube men anser att jag behöver något större...

Jag går fortfarande på gymnasiet och har därför en strikt begränsad budget. Jag funderar på att köpa en Imac 15" 800Mhz Combo men vet inte så mycket mer om den än vad som står på Apples hemsida. Kanske finns det någon som kan ge tips och råd, någon som har eller har haft ovanstående maskin som kan berätta lite mer?

  • Medlem
  • 2003-04-09 19:01

Kanske var jag lite otydlig?

Vad jag söker är alltså information om Imac:en som talar om huruvida jag ska gå till väga vid ett eventuellt köp. Jag menar, passar den mig och kommer jag ha nytta av den?

Det är klart att den kommer att passa dig. Den har det mesta som FireWire, USB, CD-brännare m.m.
Den enda nackdelen kan vara att skärmen kan vara lite liten om du läser någon form av medieutbildnig.
Skärmen är dock jättefin och bra med fin upplösning.

Enda nackdelen med burken är att den kommer vara omodern till (nya) spel redan imorgon men till alla program och köra OS X håller den väl måttet.
Köp på du bara!!:-)

  • Medlem
  • 2003-04-10 08:07

Det var ju typiskt! Jag går nämligen "någon form av medieutbildning". Med andra ord medieprogrammet. Men, men! Jag har rätt bra ögon så det med skärmen borde inte vara så mycket problem. Spel och så är jag dock inte så intresserad av.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Theo
Det var ju typiskt! Jag går nämligen "någon form av medieutbildning". Med andra ord medieprogrammet. Men, men! Jag har rätt bra ögon så det med skärmen borde inte vara så mycket problem. Spel och så är jag dock inte så intresserad av.

Jag tror att Randall snarare menade att skärmen har för låg upplösning, inte att den är så liten att man inte ser något. Skärmen har ju en upplösning på bara 1024x768, samma som på t.ex. en iBook, och då blir det ju inte sådär överdrivet kul att jobba i Photoshop, Final Cut eller andra program som tar upp mycket skärmutrymme.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-12 17:51

iMac LCD är otroligt driftsäkert !
Mycket få fel med denna modell.
iMac CRT (bildrör) har ganska ofta fel, kolla i denna forum.

  • Medlem
  • 2003-04-12 17:56

iMac 15" är knappast användbar till annat än ganska enkla saker, just pga av den låga upplösningen på skärmen. 17" är bättre, och du kan ju kolla in eMacen också.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-12 19:27

Nej glöm eMac !
Många fel på denna modell.
Det är det som är typiskt med bildrörsproblemet.
Snart är det adjö med CRT system ! (bildröret).

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 15:03

Har vi samlad information någonannanstans på webben? Vi har alla lite olika behov...

1
Bevaka tråden