Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard och Tiger på samma Macpro (Intel)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet om man samtidigt kan ha både Leopard och Tiger operativsystem på samma Macpro och byta mellan dem via omstart med olika startskivor. OBS utan problem, så inte det finns filer som känner av varann fel mellan de olika systemen?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-02-07 12:59

Det ska väl inte vara några problem om du lägger dem på var sinn partition eller hårddisk.
Sen är det ju bara att välja startskiva i systeminställningarna och starta om datorn.

Tack Macus ! det låter bra. På samma HD utan partitionering är då inte att rekommendera tycker du, eller går inte alls ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-07 13:10
Ursprungligen av Thomas W:

Tack Macus ! det låter bra. På samma HD utan partitionering är då inte att rekommendera tycker du, eller går inte alls ?

Det går inte.

Jag har ett par tomma interna HD, kan jag lägga Tigern på en av dem eller måste det vara Startup HD:n ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-07 13:46
Ursprungligen av Thomas W:

Jag har ett par tomma interna HD, kan jag lägga Tigern på en av dem eller måste det vara Startup HD:n ?

Ska inte vara några problem. Startup-disken är inte någon speciell utan just den som du för tillfället startar från.

Jättebra ! TAcke ska du ha !

1
Bevaka tråden