Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lightroom - För slö hårddisk?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-02-05 22:51

Jag har ju i olika omgångar klagat på Adobe Lightrooms prestanda, framförallt när det gäller till en sådan enkel uppgift som att scrolla ibland bilderna, byta mellan de olika modulerna - samt i viss mån vanliga justeringar.

Detta med att scrolla ibland miniatyrerna så måste det ju vara hårddisken som inte hänger med. Sitter på en iMac C2D 2.16 med en 250Gb hårddisk som den kom med.

Är den disken för slö? Den jobbar som ett skållat troll när jag scrollar ibland bilderna och det laggar och man får vänta flera sekunder ibland för att hårddisken ska "komma ifatt" och man kan fortsätta scrolla.

2 gig i burken. Känns slött även när jag inte har andra program igång. Hm.

Ska jag optimera...var ligger felet osv? Minns iView Media Pro (som nu köpts upp av Microsoft och blivit sämre). Det var otroligt snabbt i scroll och zoomning av bilder.

Tack. Kör förresten senaste versionen av LR (betan, men dessförinnan den förra..samma resulatat).

Fredrik

Köp minne så du har 4GB i burken. Det är skillnad.

Kör inte för många andra progrm samtidigt.
Dessutom kan du ju ställa in LR på att inte fixa till de största Preview:erna utan att den skall göra dem lite mindre. Då blir det piggare.

Men mer minne först, det kostar ju int emkt idag...

  • Medlem
  • 2009-02-05 23:53

Ok. Så 4Gb Vs. 2Gb gör det verkligen så stor skillnad? Misstror dig inte..men jag har hört att det inte gör så jättemycket skillnad om man inte har massa program igång osv.. Klurar lite..

Skulle nog behöva en slags sammanställning hur att rappa upp skit...ehum...LR lite...hehe.

Fredrik

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-02-06 00:17