Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Mac Mini kraftfull nog för iPhone app-utveckling?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-02-04 16:48

Hej !

Duger den billigaste Mac Mini:n som utvecklingsmiljö för iPhone applikationer, eller är den för klen för det?

Om det skulle fungera...vad mer krävs än själva Mac Mini:n och utvecklingsmiljön?
Skärm, tangentbord, mus finns till PC...men ett Apple-tangentbord och mus är kanske ett "måste" för att fungera bra, eller?

Tacksam för svar på dessa frågor :-).

mvh Manor

  • Medlem
  • 2009-02-05 13:19

Det kanske inte finns så många iPhone-utvecklare på forumet som läser Mini Mac delen.

Vad sägs om fråga två då:
- ...vad mer krävs än själva Mac Mini:n och utvecklingsmiljön?
Skärm, tangentbord, mus finns till PC...men ett Apple-tangentbord och mus är kanske ett "måste" för att fungera bra, eller?

mvh Manor

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2009-02-05 14:37

Ja det fungerar fint. Skaffa ett mac-tangentbord så har du allt du behöver.

Vad gäller musen däremot så är det väl mest en fråga om tycke och smak. Jag för min del tycker inte alls om Apples möss utan tycker att i stort sett alla andra är betydligt bättre (nåja, jag har givetvis inte testat _alla_ andra som finns). Så jag föreslår att du använder en mus du trivs med - märket spelar mindre roll.

Det krävs en intelbaserad maskin så en riktigt klen och gammal Mini fungerar ej.

Ursprungligen av hummel:

Det krävs en intelbaserad maskin så en riktigt klen och gammal Mini fungerar ej.

Visst, men eftersom Manor frågar om "den billigaste Mac Mini:n" så får man väl anta att det är av dem som säljs (nya) idag som åsyftas..

  • Medlem
  • 2009-02-22 12:20
Ursprungligen av thomasti:

Visst, men eftersom Manor frågar om "den billigaste Mac Mini:n" så får man väl anta att det är av dem som säljs (nya) idag som åsyftas..

Helt korrekt, det var en ny MacMini som jag avsåg. Jag tror att den ligger på knappt 5000:- i basutförande.

Det är väl kanske en ny generation MacMini på väg ut nu!!?

mvh Manor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-22 16:03
Ursprungligen av Manor:

Det är väl kanske en ny generation MacMini på väg ut nu!!?

Precis, den har inte uppdaterats på nästan två år så jag skulle inte köpa en idag.

1
Bevaka tråden