Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage beta

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån här som testar Entourage-betan och fått det att fungera?

Ursprungligen av Gruvan35:

Är det nån här som testar Entourage-betan och fått det att fungera?

Bara lite nyfiken...

Vilken beta? Nästa Office-version lär väl ligga minst ett par år framåt i tiden...

Och fått vad att fungera? Hela programmet i sig, eller någon ny funktion, eller...

Det finns en beta (se tidigare tråd http://www.99.se/microsoft/257667-mwsf-kraftigt-foerbaettrat-stoed-foer-exchange-sharepoint-i-ms-office-2008-a.html) som utnyttjar Exchange Web Services i stället för webDav.
Jag har gått med och laddat hem betan men den vägrar installera. Flera andra beta-testare verkar ha samma problem, dvs den verkar inte fungera på icke engelska system. Därför undrar jag om det är någon som lyckats installera och få igång betan.
Efter att vår it-avdelning ändrat på nätverket (cluster share) och Exchange server fungerar inget för oss mac-användare och då knöt jag vissa förhoppningar till att betan skulle klara nya miljön.

Istalleringen var inga problem...men vår IT-avdelning vill inte göra som jag säger...så det är kört för mig. Konstigt att det ska vara så svårt...när min iPhone synkar mot vår Exchange som ett urverk. Utan att dom behövde göra något alls. Vad är det i en Mac som gör det så j-a- svårt att synka mot en Exchange-server? I just don't get it.

Zimmerman, har du ett svenskt Office-paket och har lyckats installera betan? Vad är det IT-avdelningen inte vill göra? Vi är ett par macar bland över tusen pc och jag behöver all erfarenhet från andra som finns, om du har lust att dela med dig.

"You must be connecting to Exchange Server 2007 with Service Pack 1 with Update Rollup 4 or later."
Jag tror inte dom har denna version och alla updates som krävs. Jag fattar dock inte varför det skulle behövas - jag synkar ju med min iPhone. Active Sync.
Jag har engelskt Office.

Ursprungligen av Gruvan35:

Zimmerman, har du ett svenskt Office-paket och har lyckats installera betan? Vad är det IT-avdelningen inte vill göra? Vi är ett par macar bland över tusen pc och jag behöver all erfarenhet från andra som finns, om du har lust att dela med dig.

Misstänkte att du har en engelsk version. Hos mig har it gjort alla uppgraderingar på servern men betan fungerar än så länge bara för engelska versioner av Office. Eftersom det är ett antal tyska, italienska och svensk(a) användare som rapporterat problemet antar jag Microsoft jobbar på en lösning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-06 01:51

Hela betan kommer bara på engelska.

Acke, är du med i testprogrammet och har fått det beskedet? Varken jag eller andra betatestare som rapporterat om installationsproblemen har fått någon info.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-06 20:51
Ursprungligen av Gruvan35:

Acke, är du med i testprogrammet och har fått det beskedet? Varken jag eller andra betatestare som rapporterat om installationsproblemen har fått någon info.

Står i kommentarerna här.

Det är då ett märkligt beteende av Microsoft. cook1378 hänvisas till connect.microsoft.com, beta-testsidan, när han ställer sin fråga, men där har det inte lämnats något besked trots att vi är flera som frågat. Och så i nästa fråga får StefanM svar! Det är inte klokt.

1
Bevaka tråden