Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Löjlig ljusstyrke fråga!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, ligger här i sängen och kollar på Chuck, och fipplar med min mbp 10.5.6...
När jag ökar ljusstyrkan från 0 till max är det 16 steg, har det alltid varit så?
Så, nu var min löjliga men roliga fråga ställd!

Någon som har svaret?:)

Senast redigerat 2009-02-06 01:23

På min Macbook är det 16 steg. Tror det är samma på alla burkar.

Samma som volymkontrollen.

Har du någon anledning att tro att det _inte_ varit likadant förut?

haha ne? Bara nyfiken! Kul o starta en diskussion

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-05 20:20

kan man inte ställa det där med (tangentbords knapp)+(scroll på musen) för att fin inställa

→ 16step ~;D

va fan e det här lixom (?)
-- för var dag som går verkar ju OSX vara sunkigare och sukigare ju mer man lär sig (?)

\\ lämnar av -- sorry att jag befläckade er!

Hade varit fint, även om man kan ställa in så man kan få mycket mörkare skärm på imac'n t.ex. Lägsta styrkan är fortfarande för stark ibland känner jag!

Ursprungligen av wilhelmsson:

Hade varit fint, även om man kan ställa in så man kan få mycket mörkare skärm på imac'n t.ex. Lägsta styrkan är fortfarande för stark ibland känner jag!

Instämmer, använder bara lägsta ljusstyrkan när man sitter i ett mörkt rum och då kan man lika gärna ha lägre ljusstyrka.

Vill man kunna sänka ännu lägre (än lägsta nivån) så kan man ladda hem det här programmet: http://www.splasm.com/products/productbrightness.html

Snabeldrake: ljud- och ljusskadad.

Ursprungligen av wilhelmsson:

Tjena, ligger här i sängen och kollar på Chuck, och fipplar med min mbp 10.5.6...
När jag ökar ljusstyrkan från 0 till max är det 16 steg, har det alltid varit så?
Så, nu var min löjliga men roliga fråga ställd!

Någon som har svaret?:)

Nej, det har inte alls alltid varit så. I Mac OS 9 och tidigare versioner av Mac OS användes 25 steg.

Ursprungligen av Marcus K:

Nej, det har inte alls alltid varit så. I Mac OS 9 och tidigare versioner av Mac OS användes 25 steg.

Aha, det tänkte jag inte på. :p:p:cool:

1
Bevaka tråden