Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Systemkrav för CS3?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-02-04 15:34

Hur mycket muskler behöver man för att jobba i med InD, PS och AI CS3 samtidigt i 10.5 enligt 99.se:s samlade expertis?

InD är huvudakligt redskap och dokumenten överstiger endast i undantagsfall 20 Mb.

Hur kralligt grafikkortet behövs, hur mycket ram, osv?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-04 15:41

Vi kör på iMac 2,4, MBP 2,4, Mac Pro, Nya MBP
inga MB´s alla med 4 gb internt.

– Utan bekymmer.

Min kompanjon sitter med bara 2 gig internt och klagar inte.

Om man har större dokument, 60+ sidor i ID med stora bilder och illustrationer så är det lite segt, men det är det i vilket fall.

Vilka burkar vill du köra på? - om man får fråga.

/Tangen

  • Medlem
  • 2009-02-04 17:13

Vi sitter med PM G5 4x2,5 i dag. Ram kan man alltid peta i i efterhand. Alternativet är att köpa nytt, och då vet jag inte vad vi siktar på. iMac är kanske en modell. Annars blir det Mac Pro.
Vi har ju inte vanliga konsumentavtal med Apple eftersom vi har i runda slängar 250 maskiner varav ett sextiotal eller mer används för nån form av CS*. Jag har ingen aning om hur och vad vi ska ha när de gamla ska bytas ut, eller ens vad som avgör om eller när de ska bytas ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-04 17:40

Ni gör tidning och vi gör nog lite "lättare" grejer, även om vi gör en del tidningar.

Ingen har klagat på de 24" iMac som sitter i produktion.
Han som kör mest bildretuscher osv sitter på en Mac Pro

Quad G5 borde täcka de flesta behov, rätt säker

Kolla med RR om han hört någon avvikande åsikt, vi är trots allt bara 8, ni är 250 det är en viss skillnad.

ni har mer än ni behöver

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-04 18:24

som jag sa

  • Medlem
  • 2009-02-04 19:16

Eftersom vi säkert har någon sorts leasingavtal kanske vi inte ens kan välja att behålla våra maskiner om vi skulle vilja. Jag har personligen inget emot att få en totaluppkrämad Mac Pro...

1
Bevaka tråden