Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extrabatteri till iPhone under flyget?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något sorts extrabatteri som funkar till iPhone 3G som man kan ha under flyget? Ska flyga i 11 timmar, så telefonen kommer vara full med filmer, spel och musik, men batteriet är väl slut efter 3 timmar gissar jag, och vet inte om man kan ladda på Swiss Air?

Slut efter 3 h? Då är det nog något fel på din iPhone?

Nej, överdrev kanske lite, men om man sitter och spelar i tre timmar så är det inte mycket av batteriet kvar.

Tänkte ju spela SIm City, kolla på långfilm, titta på lite TV-serier, att batteriet räcker i 11 h är inte troligt.

Hittade ett batteripack hos Dustin Home, beställde ett sånt, ska prova och se hur det funkar.

http://www.dustinhome.se/pd_5010198239.aspx?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-02 23:17

Juicy pack har fått rätt bra recension från testfreaks blog. Så jag tror du kan inte göra fel i att köpa det. Skriv gärna och berätta hur det fungerar.

//Rob

Ser riktigt bra ut Robo-X. Perfekt när man t.ex ska flyga långt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-03 00:31

Små extrabatterier finns men de kommer inte att räcka. Rekommenderar ngt av Philips power packs.

SCE7640 upp till 60 timmars användning Pris ca 150 euro.

Finns mindre modeller också t ex SCE 4430 eller SCM7880 för 30 euro. Bara att välja hur många amperetimmar de ska rymma (frågan är då vid vilken spänning).

SÖk på Philips power pack allt power2go.

De större modellerna har USB utgång och 7640 har den viktiga lilla mellankopplingen du behöver för att iPhone ska ladda från ett USB uttag utanför dator, dvs en motståndsbrygga som ger spänning på datastiften (se tråd om billaddare, jag ahr skrivit i saken.

7640 är en större klump än iphonen (väger 280 gram på brevvågen) men den torde hålla´hela flygningen. Säljs på mediamarkt (i belgien ) och hos Apple resellers (åtminstone här).

Den andra varianten är ju att få ström från planet. Kräver en specialkontakt som brukar finnas som tillbehör till en billaddare. De tolv volten får du sedan skicka till en plug som ger 5 volt ut och som iphone vill ladda från. Finns från Hamas och Gear4 såvida du inte tar Apples egna. Kolla med flygbolaget om uttag. Men ett stort extrabatteri kan ju vara praktiskt ändå.

Edit: Vill man ha en billigare jacka än juice pack så säljs det kinesiska som funkar av Gizmo i danderyd.

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-02-03 09:07

Jag skulle köpt ett Richardsolo batteri paket.
Dessa ser stilrenast ut: www.richardsolo.com/iPhone_and_iPod.html och ska fungera bra.

För att kunna få in ström till iPhonen så måste den på något sätt vara godkänd av Apple, så det är nog inte bara att stoppa in en sladd till en strömkälla vad jag har förstått, Apple har ganska mycker krav.

Hittade lite biligare alternativ på kjell & co: 99 kr
alternativt: 299kr(som även kan funka omvänt, som batteriladdare.

Någon av dessa kanske kan vara något:)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-03 19:18

Extrabatterier som icke flexibelt ansluter med en flat iphonekontakt ger en fysiskt ömtålig kombination. Inget bra att ha i i fickan, de bryts i sär. Har man en sladd mellan batteri och iphone måste sladden eller batteriet vara försedd med späninngsbrygga. Istället för spänningsbrygga kan man använda en iphone sockel. Den kräver inte späninngsbrygga för att funka från ett USB uttag.

Det här är en rätt snygg jacka, 2400 mAh (dubbla iphone's).

http://www.geardiary.com/2008/09/02/iphone-3g-extended-battery-2400-mah-44/

Litet extended batteri, kostar bara 295 kr för 1000 mAh hos mrgizmo bl a. funkar bra som reservbatteri om man använt telefonen mkt under en dag men är knappast något för långflygningen. Dock brytrisk.

http://www.mrgizmo.se/iphone-3g2g-ipod-1000-mah-power-station-vit-p-1486

Philips stora powerpack bör hålla 6 Ah vid 5 volt, dvs 5 ggr längre än iPhones eget batteri. (rating är 2 Ah vid 16 volt, torde innehålla en dc-dc omvandlare för 5 volt men sådana kan ha en verkningsgrad på över 85 procent. )

Hoppa fram 20 minuter för en genomgång av några extabatteri.
http://revision3.com/tekzilla/tekzilla-episode-73/

Kjell & Co:s batteriladdare funkar inte med iPhone 3G har jag kommit på efter att testat dom i butiken.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-12 20:00
Ursprungligen av Patrik D:

Kjell & Co:s batteriladdare funkar inte med iPhone 3G har jag kommit på efter att testat dom i butiken.

Spänningsbrygag saknas, därför funkar det ej. Lätt att ordna.

Med fyra färska alkalsika batterier kan spänningen bli över 6 volt. ÖVerskrider laddrating för iphone.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-12 22:00
Ursprungligen av Patrik D:

Finns det något sorts extrabatteri som funkar till iPhone 3G som man kan ha under flyget? Ska flyga i 11 timmar, så telefonen kommer vara full med filmer, spel och musik, men batteriet är väl slut efter 3 timmar gissar jag, och vet inte om man kan ladda på Swiss Air?

På sådana långa flygningar borde de väl ha ström?
Lite snålt annars

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-05-03 17:21

Mophie Juicy Pack

Köpte sånt device Mophie Juicy Pack iPhone 3G på Macoteket för tre veckor sen.
På alla saiter står det att batteri måste vara fabrik laddad - bara att stoppa iPhone i.
Kunde inte hitta någon som var laddad (fast var några laddade men bara för iPod Touch) men köpte ändå. Efter en full laddning klarade den bara 20-22 timmar nästan standby iPhone (i manual: upp till 350 timmar!!!). Laddade flera gånger- samma resultat. Igår lämnade den tillbaks och fått en ny, (icke laddad). Har inte packat av den eftersom väntar på svaret från Mophie.....

Senast redigerat 2009-05-03 21:32
1
Bevaka tråden