Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Service av Touch/mouse-pad - Bättre glid?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Köpte nyss en beggad MB. Den är använd ca 1 år och mousepaden är lite sliten i mitten, dvs att den glider lite sämre i mitten än på kanterna... kan man fixa detta med någon vätska eller liknande? få upp glidet lite granna? Märks extra om man e lite varm/svettig om fingrarna..

Mikrofiberduk och en liten klick diskmedel?

  • Oregistrerad
  • 2009-02-02 10:37

Är materialet nedsliten spelar det nog ingen roll hur mycket du tvättar.

Ursprungligen av Iphone77:

Är materialet nedsliten spelar det nog ingen roll hur mycket du tvättar.

Om materialet är nedslitet borde glidet faktiskt bli bättre snarare än sämre då ytan bör när den är sliten vara helt slät och då ha mindre friktion.
Jag tror det är avlagringar som är problemet, det fungerade alltid med lite rengöring på min macbooks touchpad för att få tillbaka glidet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-02 11:06

Jag har samma problem och är just i farten att beställa en sån här.

Jag vet inte huruvida det ger samma känsla som original men hoppas det är bättre än den nedslitna trackpad jag dras med nu.

  • Oregistrerad
  • 2009-02-02 12:17
Ursprungligen av snekeft:

Jag har samma problem och är just i farten att beställa en sån här.

Jag vet inte huruvida det ger samma känsla som original men hoppas det är bättre än den nedslitna trackpad jag dras med nu.

Hör gärna av dig med ett omdöme när du fått den, kan vara ett intressant alternativ!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-16 20:21
Ursprungligen av Iphone77:

Hör gärna av dig med ett omdöme när du fått den, kan vara ett intressant alternativ!

Den landade i brevlådan tidigare idag och jag har än bara någon timmes erfarenhet av den men jag är absolut nöjd!
Känslan är inte riktigt den samma som en ny trackpad men den klår min två+ år nedslitna. Främst märker jag skillnaden i att hela ytan nu känns jämn och jag slipper den där gränsen mellan det nedslitna i mitten och det näst intill orörda längst ut i kanterna.
Glidet är väl märkbart och jag tror att det blir till att dra ned på känsligheten för att kunna handskas med den.

Absolut värt de 80 riksdaler det kostade mig (värt att notera är att man fick två skins i paketet).

  • Oregistrerad
  • 2009-02-17 18:23

Tack för att du kom ihåg att uppdatera tråden med dina erfarenheter, det uppskattas!

1
Bevaka tråden