Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa gammalt system?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-02-01 13:26

Hej.
Sitter med en late MBP som vi har installerat nytt system på efter inrådan från Apples support (pga trilskande airport-anslutning). Det hjälpte inte.
Finns det något sätt att gå tillbaka till det gamla systemet och aktivera det igen nu?
Har även tillgång till en early 2008 MBP, och nätverk, men ej firewirekablarna som behövs för att kunna starta i target-mode. Har usb-kabel med två hannar, men det hjälper väl heller inte?
Jag vill helt enkelt starta macen på annat sätt, så jag kommer åt hårddisken, kan radera nya systemmappen och aktivera den gamla. Men jag kommer inte åt detta utan firewire-kablar. Och med OSX-skivan kommer jag heller inte åt hårddisken "bakom".
Finns det fler sätt?
Hilsen
CJ

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-02-01 16:24

Förtydligande

Har kört en arkivera och installera. Drar över gamla systemfiler. Ändå vägrar Adobes program att fungera då de inte är reggade, och min licensnyckel (ärligen köpt studentlicens) säger att för många datorer redan är reggade.
Var gömmer sig den där inställningsfilen så Adobes programvaror kan fungera igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-01 16:30

Vilket CS paket? CS, CS2, CS3, CS4?
Du kan inte radera något och på så vis få tillbaka det gamla systemet, det är omöjligt.

Om du kör en arkivera och installera behöver du inte dra över några systemfiler, det görs automatiskt.

Du behöver Firewirekablar för att starta i targetmode.

Du säger att du ska radera systemmappen och aktivera den gamla, hur menar du då?
– Har du den gamla i någon backup?

Ge lite mer info så att vi kan guida dig rätt.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-02-01 18:15

Cs 3

Inser att det inte går att aktivera det gamla. Tänkte först att man kunde göra så.
Men eftersom vi kört en "arkivera och installera" trodde jag att alla program skulle fungera om man drog över inställningarna från de gamla systemmapparna till de nya. Det gör att bla office fungerar. Men Adobe CS3-sviten fungerar inte, kräver registrering/aktivering via Adobe (vilket vi gjorde på det gamla systemet).
Nu fungerar inte CS3 på nya systemetet, därför undrar jag vilka filer vi glömt att dra över/installera. För det går heller inte att aktivera CS3 på nytt, då det säger att licensen redan används.
Hoppas detta är tydligare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-01 20:15

Licensen måste avregistreras på den gamla installationen, innan den kan installeras någon annanstans. DU behöver ringa till Adobe för att kunna "släppa" på reggningen antar jag.

Jag vet inte vilka filer som behöver flyttas om det ens går mellan den gamla installationen och den nya.

Möjligen com.adobe.CS3.plist eller något liknande, men jag är inte säker på att det går överhuvudtaget.

Enklast är nog att ringa Adobe.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-01 20:16

2 datorer per licens går det väl att ha på CS3 paketet?
En i en bärbar och en i en stationär??

/Tangen

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-02-01 22:01

Tackar

för hjälpen. Får ringa Adobe och se om det ordnar sig.

1
Bevaka tråden