Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En lördag på mac-nätet :-)

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-01-31 12:36

Vilken redaktionell kapacitet har inte Macworld?! Kolla siffrorna...

Den lilla bilden (överst) är från 99.se, den stora från Macworlds forum.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-31 14:05

Men herr deputy, även fast det är en smickrande observation. Varför under feedback? Det kanske borde ligga under macworlds feedback istället

  • Medlem
  • 2009-01-31 14:56

jaa, det berör ju forumet... Har du nåt bättre ställe?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-31 14:59
Ursprungligen av Baron:

jaa, det berör ju forumet... Har du nåt bättre ställe?

En spontan reaktion får mig att säga Loungen. Men det kanske passar här också sålänge vi utvecklar det mot att vi själva har lyckats väldigt bra och vi förtjänar en applåd osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-31 23:03

Kan väl inte komma som en överraskning att vi är bättre än macworld.

Ursprungligen av acke:

Kan väl inte komma som en överraskning att vi är bättre än macworld.

Nej, det har vi ju alltid vetat. Kul bara att få det kvantifierat.

Kommer inte förlänga min MacWorld-pren. Lägger pengarna på medlemskap i Humanisterna istället.... Kommer dock sakna Anna Müller. Ho e go.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-01 02:18
Ursprungligen av Goflorp:

Nej, det har vi ju alltid vetat. Kul bara att få det kvantifierat.

Kommer inte förlänga min MacWorld-pren. Lägger pengarna på medlemskap i Humanisterna istället.... Kommer dock sakna Anna Müller. Ho e go.

Humanisterna, intressant, ska ta och kolla på det lite mer. Anna Müller vem är hon?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-02-01 08:19

Fast de där siffrorna säger ju inte mycket kvaliteten på innehållet.
"100 miljarder flugor kan inte ha fel: ät skit!"

Ursprungligen av bollman:

Fast de där siffrorna säger ju inte mycket kvaliteten på innehållet.
"100 miljarder flugor kan inte ha fel: ät skit!"

Gör det själv!

Ursprungligen av bollman:

Fast de där siffrorna säger ju inte mycket kvaliteten på innehållet.
"100 miljarder flugor kan inte ha fel: ät skit!"

Där har du helt fel! Besökssiffror påverkas i omfattande grad av kvaliteten på innehåller, läs gärna Hendersson/Pearsly 1994:281.3 och Jonsson/Adams 2006:11.11 om du vill veta mer.

Och vad det gäller flugor/skit så är det sedan länge fastställt att flugans näringsupptag till stor till kan tillfredsställas av skit. Kvaliteten är i det fallet för ändamålet i det närmaste perfekt. Det påminner mig för övrigt om en skröna att Mcdonalds har mask som utfyllnad i hamburgarna. Det klargjordes tidigt att det var avsevärt mycket dyrare med mask än nötkött i hamburgarna så den skrönan föll platt till marken.

Ursprungligen av akerstrom:

Där har du helt fel! Besökssiffror påverkas i omfattande grad av kvaliteten på innehåller, läs gärna Hendersson/Pearsly 1994:281.3 och Jonsson/Adams 2006:11.11 om du vill veta mer.

Och vad det gäller flugor/skit så är det sedan länge fastställt att flugans näringsupptag till stor till kan tillfredsställas av skit. Kvaliteten är i det fallet för ändamålet i det närmaste perfekt. Det påminner mig för övrigt om en skröna att Mcdonalds har mask som utfyllnad i hamburgarna. Det klargjordes tidigt att det var avsevärt mycket dyrare med mask än nötkött i hamburgarna så den skrönan föll platt till marken.

Och om det nu var mask så smakade det ju lika "gott" för det

Ursprungligen av akerstrom:

Där har du helt fel! Besökssiffror påverkas i omfattande grad av kvaliteten på innehåller...

Mh, nja...

Aftonbladet vs. SvD
Expressen vs. DN

Let's Dance vs. ...

H, försökte hittat något vettigt 20.00 en fredag kväll, men det gick inte...

  • Medlem
  • 2009-02-01 12:26
Ursprungligen av LCR:

Mh, nja...

Aftonbladet vs. SvD
Expressen vs. DN

Let's Dance vs. ...

H, försökte hittat något vettigt 20.00 en fredag kväll, men det gick inte...

De är inte användardrivna som webbforum är. Dessutom ska man inte bland ihop kvalitet och kvalitet. AB har ju superhög kvalitet som klickgenerator, men kanske inte lika hög om vi ska räkna "seriösa vänsterkryss".

Ursprungligen av Baron:

De är inte användardrivna som webbforum är. Dessutom ska man inte bland ihop kvalitet och kvalitet. AB har ju superhög kvalitet som klickgenerator, men kanske inte lika hög om vi ska räkna "seriösa vänsterkryss".

Det var ju precis det jag syftade på!

  • Medlem
  • 2009-02-01 15:47
Ursprungligen av LCR:

Det var ju precis det jag syftade på!

Då var du inte riktigt tydlig...

Ursprungligen av Baron:

Då var du inte riktigt tydlig...

Jag skrev "Mh, nja..."

plus att jag tog upp två tydliga exempel där kvalitet var invers-
proportionerligt till popularitet.

Skit samma, jag har i alla fall valt 99.se

LCR

Fan, jag glömde smiley i min kommentar, men det hajade du förstås falukorvsmannen!

Ursprungligen av akerstrom:

Fan, jag glömde smiley i min kommentar, men det hajade du förstås falukorvsmannen!

Vem tar du mig för?

Givetvis hajade jag det.

  • Medlem
  • 2009-02-01 10:03

Jag antar att 99.se:s siffror gäller just hela 99.se och inte bara 99mac?

Om man bara ser till 99mac (som är det som intresserar mig själv) så är aktiviteten som regel mycket lägre där än den är på MW, låt vara att de flesta inläggen på MW ligger i Papperskorgen (motsvarande loungen) och alltså inte är direkt Macrelaterade. Hade det inte varit för 99musik så hade väl 99.se varit rätt dött, eller?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-02-01 10:35
Ursprungligen av Giggs:

Jag antar att 99.se:s siffror gäller just hela 99.se och inte bara 99mac?

Om man bara ser till 99mac (som är det som intresserar mig själv) så är aktiviteten som regel mycket lägre där än den är på MW, låt vara att de flesta inläggen på MW ligger i Papperskorgen (motsvarande loungen) och alltså inte är direkt Macrelaterade. Hade det inte varit för 99musik så hade väl 99.se varit rätt dött, eller?

Jag skulle vilja säga att ditt påstående är helt fel. 99musik är en ganska liten del av totalen i forumet. 99mac var klart större än macworld redan innan ihopslagningen och vi växer riktigt rejält varje månad.

Vår lounge är däremot knappast lika stor, men vi vill vara ett mac-forum, inte offtopic.
Macworld är ju nästan bara papperskorgen, det är ju nästan hälften av deras inlägg...

  • Medlem
  • 2009-02-01 14:45
Ursprungligen av Sidde:

Jag skulle vilja säga att ditt påstående är helt fel. 99musik är en ganska liten del av totalen i forumet.

Är du säker på det? Och menar du som jag antalet nya inlägg per dag eller pratar du om antalet inlägg totalt över tiden?

Ursprungligen av Sidde:

99mac var klart större än macworld redan innan ihopslagningen och vi växer riktigt rejält varje månad.

Men jag har fått uppfattningen att MW växer mer... men du har kanske siffror?

Ursprungligen av Sidde:

Vår lounge är däremot knappast lika stor, men vi vill vara ett mac-forum, inte offtopic. Macworld är ju nästan bara papperskorgen, det är ju nästan hälften av deras inlägg...

Hur står sig antalet inlägg på 99mac mot MW:s inlägg utanför papperskorgen? Nån som vet?

Det som skrivs här på 99.se/mac är mer intressant. Men inläggen har ju minskat drastiskt efter sammanslagningen. Är jag borta från 99.se/mac ett par dagar är det aldrig mer än två sidor med uppdaterade inlägg. Förr om åren kunde det vara typ tio stycken.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-01 13:15

Jag tycker den största skillnaden är att moderingen är bättre här

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-01 16:02

Medlemmarna i Macworlds forum (i alla fall för ett år sedan) var tyvärr rätt okunniga och när man påpekade det för enskilda individer där blev det bråk, så jag lämnade.

99.se har sina negativa sidor också, men jag står ut än så länge.

  • Medlem
  • 2009-02-01 17:22
Ursprungligen av planB:

99.se har sina negativa sidor också, men jag står ut än så länge.

Vad tänker du på då? Kanske vi kan få bort dem?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-01 18:53
Ursprungligen av Baron:

Vad tänker du på då? Kanske vi kan få bort dem?

T.ex.

http://www.99.se/feedback/217583-droem-om-framtidens-99-funktioner-3.html

Jag tycker det modereras för mycket rent allmänt, men det är en lite annan fråga.

Om jag lämnar gör jag det utan indignationsnummer i alla fall.

  • Medlem
  • 2009-02-01 19:43
Ursprungligen av planB:

T.ex.

http://www.99.se/feedback/217583-droem-om-framtidens-99-funktioner-3.html

Jag tycker det modereras för mycket rent allmänt, men det är en lite annan fråga.

Om jag lämnar gör jag det utan indignationsnummer i alla fall.

Okej, det kommer alltid att finnas gränsfall och det kommer alltid att begås individuella misstag. Men vi strävar förstås efter att undvika dessa.

1
Bevaka tråden