Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop CS4 - måste zooma in för att se ändringar ibland

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skaffade en iMac främst för att den skulle vara bra på bildredigering, men jag har ett problem.

Om jag t ex jobbar med skärpa, eller någon annan filterfunktion så måste jag ibland zooma in och sen ut igen för att jag ska se någon ändring i bilden. Nyss la jag upp en markering och såg inte den streckade linjen förräns jag hade zommat in och ut.

Jag fyllde ett lager med svart färg, samma sak där, jag var tvungen att zooma in och ut i bilden för att kunna se vad jag har gjort. Väldigt irriterande problem, någon annan som har varit med om detta och en ev. lösning?

Detta är inte Macens problem, bara så att du är medveten

Har för mig att det var Adobe som ändrade vissa saker för att det skulle se mjukare ut när man förhandsvisar bilden på vald storlek. Sen upptäcktes buggen att ändringarna man gjort inte förhandsvisas ibland.

Ditt bästa försök är kanske att hålla utkik efter uppdateringar eller leta lösning på Google.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-01-19 08:45

Har du provat stänga av OpenGL rendering i Photoshop?

/M

Ursprungligen av Mattias L:

Har du provat stänga av OpenGL rendering i Photoshop?

/M

Jag tänkte att jag skulle testa det, dock har ju mitt kort fullt OpenGL-stöd. Irriterande problem dock, bra att fler har det, desto större chans för en bugfix snart:)

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-01-21 22:09

Men har du testat om det är det som ställer till det? Vore intressant att veta...

Testat ett bra tag utan OpenGL-stödet igång nu, och det är ingen skillnad. Ibland fungerar det och flyter på bra, andra gånger inte alls. Ganska irriterande, får väl hålla utkik efter en update eller något... jag lär ju inte vara den enda i hela världen:)

1
Bevaka tråden