Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google spärrar alla sidor

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-31 15:53

Jag kan inte längre hitta några säkra sidor med google. Trots att all filtrering är avstängd rapporteras alla sidor "This site may harm your computer."

Ngn som vet hur man tar sig runt detta?

  • Medlem
  • 2009-01-31 15:56

Google spärrar _alla_ sidor.

Jag vet inte om det bara är jag, men när jag söker på något, så hamnar det en lite text under länken som säger "den här webbplatsen kan skada din dator". Trycker man på länken, så kommer man till en googlesida där sidadressen inte är en länk.

Allt är stoppat, även google själva...

Jag har moderata säkerhetsinställningen på, inget ändrat, Fx 3.0.5, Nya Macbooken allt uppdaterat. I går funkade det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-31 15:58

jo har precis upptäckt samma sak. hemsidan var www.stockholm.se/stadion

vet inte vad dem håller på med.

Jag kör Safari

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-31 15:58

Det är inget fel hos dig. Felet ligger hos Google. Det drabbar alla oss andra också.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-31 16:00

"Den här webbplatsen kan skada din dator"

Om jag använder google på Safari så tycker den alla mina sökresultat kan skada min dator. Jag har startat om, ändrat inställningar så att den inte ska filtrera mina sökresultat, tömt cache... ja, den gamla vanliga medocinen.

Vafalls?

tillöggas ska väl att man då inte kan gå in på de här sidorna (via google).

Samma här. Verkar som någonting fått kortslutning hos Google.

Jag har precis samma problem. Det dök upp från ingenstans. Råskumt. Me not like.

Verkar som Stopbadware-problem? Google använder deras system för att hindra vissa sidor, men deras sida verkar vara nere, och en teori kan vara att om Stopbadware's server ligger nere så pajjar allt hos Google?

Jag slog precis ihop tre diskussioner om samma sak. Det är därför det ser lite underligt ut bland de första inläggen.

Googles tekniska problem berör inte bara Safari, så varför är tråden här?
Enligt artikel i Aftonbladet löste sig problemen ungefär vid halv 5 tiden.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-31 18:11
Ursprungligen av Raphael:

Googles tekniska problem berör inte bara Safari, så varför är tråden här?
Enligt artikel i Aftonbladet löste sig problemen ungefär vid halv 5 tiden.

Moderatorn har nog snurrat till det lite vid sammanslagningen. 2 av trådarna låg på rätt plats.

Medelnivå av SafeSearch är på

Är det någon mer än jag som får inställningen "Medelnivå av SafeSearch är på" i Googles bildsökning. Det går inte att sätta tillbaka inställningen till "Filtrera inte mina sökresultat". Bifogar skärmdump.

Samma för mig.

Nix - inget sånt problem för mig.

1
Bevaka tråden