Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte nätverk i PS3

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lyckas inte koppla upp min PS3 på mitt trådlösa nätverk hemma som går genom min airport express.

Jag tror att det beror på att nätverksnamnet har lite speciella tecken (t.ex. é som i mitt efternamn Sollén)

Jag har försökt ändra namnet på nätverket så att PS3an ska lättare kunna hitta nätverket men jag tycks inte lyckas.
Hur ändrar jag namnet på nätverket?
(Och är namnet på nätverket samma sak som ssid, för det är vad PS3an frågar efter.)

ja, ssid är samma sak som namnet på ditt nätverk. Jag ändrade mitt nätverksnamn från Mattias nätverk till Mattias network. PS3:an kunde inte klara av att jag hade ett ä i ssid:n. Efter att jag hade ändrat namnet i min time capsule och startat om så var det inga problem för mig att ansluta ps3:an trådlöst.

sirsnurre: kan du ge mig en guide for dummies hur jag gör detta i Mac osx? Jag verkar inte riktigt hitta inställningen för att ändra namnet, eller för att få igenom förändringen...

Då ska vi se. Gå in i Finder > Program > Verktygsprogram Där väljer du Aiport-verktyg. i Airportverktyget väljer du sen din airportexpress. i Den väljer du manuell inställning. Gå in i Trådlöst-fliken Där kommer du se Nätverkets namn där fyller du i ditt nya namn på ditt trådlösa nätverk. Kom ihåg att skippa allt vad specialtecken, åäö etc kan vara. Avsluta genom att Uppdatera sen ska det vara grejat. Nu kommer ps3:an inte ha några problem att ansluta till ditt nätverk då du bara har ASCII-tecken i ditt nätverks namn.

Fantastiskt! Du är en pärla. Det där gick hur bra som helst.
Tack!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-02-03 02:41

Har ett liknande problem tror jag:
Jag:

1)Söker efter trådlösa nätverk och hittar mitt: "Fredriks nätverk" som har 100% styrka.
2) Väljer mitt nätverk... men får sedan inte upp pilen till höger för att kunna gå vidare.

Beror detta på att mitt nätverksnamn innehåller ett "ä"?

Ursprungligen av MrCoffee:

Har ett liknande problem tror jag:
Jag:

1)Söker efter trådlösa nätverk och hittar mitt: "Fredriks nätverk" som har 100% styrka.
2) Väljer mitt nätverk... men får sedan inte upp pilen till höger för att kunna gå vidare.

Beror detta på att mitt nätverksnamn innehåller ett "ä"?

Precis, PS3:an begriper sig inte på speciella tecken som åäö mfl. Har hört att det har att göra med att det inte är "standard" ASCII-tecken

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-02-05 01:54

Ok då ska jag ändra namn på nätverket till något utan åäö
Tack för hjälpen:)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-09 17:10

Det är inte så att du har Airport Expressen inställd på att endast sända över 802.11n? PS3 klarar bara 802.11g.

1
Bevaka tråden