Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig nyckelring efter felaktigt lösenordsbyte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

jag har ett par användare som har problem med att deras nyckelring pajjat efter ett felaktigt byte av lösenord.

Jag har testat att reparera nyckelringen med nyckelrings hanteraren, använt mig av keychainminder samt kastat nyckelringarna.

när jag har kastat nyckelringarna så verkar det fungera, men när jag då öppnar entourage igen och ska skriva mail så kommer frågan om nyckelringen upp igen.
när den väl kommer upp så testar jag att skriva in alla lösen som användaren kan tänkas komma ihåg men det hjälper inte.

Jag vet att jag gör ngt fel men vad???
tacksam för svar

//S

Ursäkta att jag inte svarar direkt på frågan, men jag skulle vilja börja med att reda ut vad du menar med "felaktigt lösenordsbyte".

Felaktigt på vilket sätt? Menar du ett lösenordsbyte som misslyckades? Och i så fall - hur då? Vad hände?

Och vilket lösenord var det som skulle bytas - användarens lösenord i OSX, eller inne i något program, eller vad?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ursäkta att jag inte svarar direkt på frågan, men jag skulle vilja börja med att reda ut vad du menar med "felaktigt lösenordsbyte".

Felaktigt på vilket sätt? Menar du ett lösenordsbyte som misslyckades? Och i så fall - hur då? Vad hände?

Och vilket lösenord var det som skulle bytas - användarens lösenord i OSX, eller inne i något program, eller vad?

Oj, ja för det första så har användaren skrivitfel lösen 3 ggr och blivit utelåst från ad:t sen så har konton blivit upplåst och lösenordet (för inloggningen) har bytts efter det har bytts så kommer rutan upp. detta är samma lösenord som till mailen då det är i ett stort nätverk.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-30 20:14

När du ändrar lösenordet för ett konto, så ändras inte lösenordet för nyckelringen, den behåller sitt gamla lösenord.

För att ändra nyckelringens lösenord, så måste användaren själv byta, och måste då ha tillgång till sitt gamla lösenord.

Annars är det bara att börja skapa en ny nyckelring, och knappa in dom sparade lösenorden på nytt.

Ursprungligen av smurf:

När du ändrar lösenordet för ett konto, så ändras inte lösenordet för nyckelringen, den behåller sitt gamla lösenord.

För att ändra nyckelringens lösenord, så måste användaren själv byta, och måste då ha tillgång till sitt gamla lösenord.

Annars är det bara att börja skapa en ny nyckelring, och knappa in dom sparade lösenorden på nytt.

Ja det blir att skapa nytt för användaren. men problemet jag hade va att microsofts nyckelring som entourage skapa låg kvar låst med det gammla lösenordet men fungerade inte att låsa upp vilket gjorde att inloggnings nyckelringen blev låst också. men det är löst nu med lite meck och surfande så går allt

tack för hjälpen

1
Bevaka tråden