Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook stänger av sig vid bränning(?)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på och få ett bryt.
När jag ska bränna filmfiler till en spelbar DVD-film så stänger min Macbook av sig. *Poff* Det är alltså samma sak som att jag tar ut batteriet, ingen varning, ingenting. Har uppdaterat till Quicktime 7.6 eftersom jag tänkte att det kanske var en bugg i den tidigare versionen men samma sak sker fortfarande.

Om jag försöker konvertera t ex en avi-fil i Toast så sker det, men inte om jag konverterar filen till .dv i QuickTime Pro. Men när jag sen lägger in den konverterade .dv filen i Toast så konverterar den ett tag och sen så slår hela datorn av sig.

När jag startar om maskinen så sägs ingenting om att den stängde av sig på fel sätt eller någonting utan den bara tuffar på som vanligt.

Jag har en Macbook 2Ghz C2D med 2Gb Ram och 10.4.11
Är det någon som vet vad detta kan vara och hur jag löser det för nu börjar jag bli less på att inte klara av denna basic-grej på maskinen min och som fungerat utan problem tidigare. Är det någon plistfil som ska raderas eller vad kan det vara som ska till för att detta ska fungera?

Tack på förhand.

Låter ju som ngt fel i hårdvara för min del.

Hur mår batteriet? Kan det vara fel i värmeavledning från CPU?

Tack för svar.
Batteriet har Health 84% på 176 cykler men fläkten går kon-stant på över 6000rpm, just nu vid vanlig surfning så är den på 6192rpm CPUjobbar med 4-10%.

Jag fattar inte detta!! Temperaturen i maskinen är som följer.
CPU 65°
Enclosure base 33°
Heatsink A 59°
Heatsink B 60°
Memory bank A 51°

Som synes så är det inga onormala värden över huvud taget så jag är helt. Huh??? Över varför maskinen panikavstänger sig när jag kodar och framför allt varför fläkten går på maxvarv. Konstant!

Finns det något man kan göra eller vad?

Provat kontakta ngt serviceställe?
Om så bara för att prata med en tekniker en stund.

Jag får göra det helt klart.
Ber att få tacka så mycket för hjälpen, för jag tänker att om det varit någonting som gick att ordna på egen hand så hade jag fått råd om det. Så jag får ta burken under armen nu i veckan för det här håller på och driver mig till vansinne.

1
Bevaka tråden