Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur flyter CS2 på Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-01-29 16:45

Vi ska under en övergångspersiod kanske jobba med Adobe InDesign CS2 på Mac Pro-burkar. Är det någon annan som har erfarenheter av det? Är det några särskilda kombinationer av pluggar man ska akta sig för eller något annat man ska vara vaksam på?
Vi kommer givetvis att testa först, men jag tar tacksamt emot all input.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-29 17:23

Eftersom CS2 är inte för Intel kommer det inte att flyta på så bra. Och installerar du version cue så kraschar cs programmen stup i kvarten.

//Rob

  • Medlem
  • 2009-01-29 17:26

Jo, det känner jag till. Jag undrar hur bra det faktiskt fungerar i verkligheten, helst i en större produktionsmiljö. Jag har jobbat så i flera år på en MacBook Pro.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-29 17:57

Det går att jobba så men jobbar man med större filer så är nog cs3 eller cs4 att föredra.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-29 19:01

hur lång är övergångsperioden?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-01-29 19:09

Jag gjorde en mindre informationsbok i storlek A5 på 60 sidor i CS2 på en första generations macbook. Inget jag kan rekommendera, men det gick. Men jag vill minnas att exporten till pdf kraschade ett par gånger. Jag har för mig att det gick bra när man lämnade datorn i fred under exporten, så det var aldrig något som krisade vad jag kan minnas.

  • Medlem
  • 2009-01-29 21:17

Det handlar om max en månad, kanske 7 användare, tabloidsidor enkla eller uppslag, vikt runt 5-10 Mb några dokument i taget.
Dagspressredigering, kort sagt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-29 23:32
Ursprungligen av Baron:

Det handlar om max en månad, kanske 7 användare, tabloidsidor enkla eller uppslag, vikt runt 5-10 Mb några dokument i taget.
Dagspressredigering, kort sagt.

Varför inte ladda ner trial som fungerar i 30 dagar och sedan sätter ni in er serial ni får och så slipper ni dels sitta med ett program som agerar sjukt långsamt. CS2an är inte att rekommendera på en intelburk och dessutom så slipper ni avinstallera och installera på nytt.

  • Medlem
  • 2009-01-30 07:15

Vi har licenser. Vi har jobbat i CS2 i flera år men måste köpa nya datorer för ett antal nya användare. Men vi vill inte gå upp till CS3 på hela redaktionen så snabbt. Vi har installerat CS2 på en Mac Pro nu för ett test, så det är äredan avklarat, men jag var ute efter lite andra erfarenheter.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-30 08:46

Med 5-10mb stora filer är det inga problem. Förutom det allmänna Version Cue felet. Men det är ett känt fel med cs2.

//Rob

1
Bevaka tråden