Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmproblem? Eller inbillning?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 10:24

Hej,

Jag har nyligen köpt en MacBook Pro 15" (late 2008), och skärmens infästning har inte så högt motstånd. Skärmen stänger sig tex om jag lyfter vrider datorn så att tangenterna pekar mot mig.

En kompis har köpt den vanliga MacBooken 13" (late 2008), och hans skärm sitter där man lämnar den.

Det kanske ska vara så här, det har jag ingen aning om. Men, om någon annan sitter på en Pro så får ni gärna testa och berätta för mig

  • Oregistrerad
  • 2009-01-26 10:35

Hehe varför skulle man vilja hålla datorn så? Om skärmen rör sig vid minsta lilla kontakt förstår jag att det är ett bekymmer men att hålla den vinkla 90 grader "fel" känns som ett icke-problem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 10:43

Den rör sig vid lite mer än minsta kontakt, kan upplevas som störande

  • Oregistrerad
  • 2009-01-26 10:54

Okej då förstår jag att det är irriterande. Min snart tre år gamla Macbook kan jag hålla 90 grader fel utan att skärmen rör sig nämnvärt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 11:23

Jag har senaste Macbook Pro´n, tänkte ifall det var något specifikt för just den modellen.

  • Medlem
  • 2009-01-29 11:13

Det är specifikt för den nya Macbook Pro. Sök lite på youtube (och här också tror jag), så ser du flera användare peka på problemet. Jag vet inte varför, men Apple tycker uppenbarligen att det ska vara så av någon märklig anledning.

Precis som jac säger så är det specifikt för nya MacBook Pro, har för mig att apple var nöjda med det också.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-29 19:07

Bra sätt att undvika knack och gnissel?

1
Bevaka tråden