Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CRM för iphone

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-01-27 12:09

Hej,

Vet inte hur många som läser det här och använder CRM system.

Jag har dock sneglat på SugarCRM ett tag och nu när jag startart ett nytt företag (bland alla jag har..) så valde jag att satsa på SugarCRM.

Och det känns helt rätt! - Jag har jobbat med försäljning i 15 år och jobbat med alla stora system, tom. Siebel (Störst i världen).

Mycket trevligt system, är översatt till svenska och finns i både betal-version och open-source.

Ett par utvecklare har även utvecklat en iPhone/iPod touch klient så du kan ta med dig alla kunder i mobilen, syncar wireless och lagar en lokal databas i telefonen så allt blir sökbart. Hur underbart som helst

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-01-27 14:10
Ursprungligen av studiox:

Hej,

Vet inte hur många som läser det här och använder CRM system.

Jag har dock sneglat på SugarCRM ett tag och nu när jag startart ett nytt företag (bland alla jag har..) så valde jag att satsa på SugarCRM.

Och det känns helt rätt! - Jag har jobbat med försäljning i 15 år och jobbat med alla stora system, tom. Siebel (Störst i världen).

Mycket trevligt system, är översatt till svenska och finns i både betal-version och open-source.

Ett par utvecklare har även utvecklat en iPhone/iPod touch klient så du kan ta med dig alla kunder i mobilen, syncar wireless och lagar en lokal databas i telefonen så allt blir sökbart. Hur underbart som helst

Det verkade intressant ända tills jag såg att det kostar 449 dollar per år och användare för en egenhostad lösning. På tok för dyrt för vårt lilla företag.

Eller har jag missat någon version?

Edit: Det hade jag. Hittade http://www.sugarforge.org/content/open-source/ nu.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-27 15:21
Ursprungligen av jonasn:

Det verkade intressant ända tills jag såg att det kostar 449 dollar per år och användare för en egenhostad lösning. På tok för dyrt för vårt lilla företag.

Eller har jag missat någon version?

Edit: Det hade jag. Hittade http://www.sugarforge.org/content/open-source/ nu.

Precis, Den kallas Community Edition. Ett par saker som skiljer dock, den kommersiella har fler rapporteringsfunktioner och lite andra integrationsmöjligheter.

Ps. Saleforce kostar 1299 i månaden per användare, 15.000 - Det är ju en slant också.... Dom har iofs. en enklare version för 400 Kr i månaden har jag för mig, men då får du väl 5% av vad sugarcrm har.

Om man inte kan betala 300 Kr i månaden för ett CRM system då har man inte tillräckligt många kunder så man behöver ett CRM

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-01-27 14:17
Ursprungligen av studiox:

Hej,

Vet inte hur många som läser det här och använder CRM system.

Jag har dock sneglat på SugarCRM ett tag och nu när jag startart ett nytt företag (bland alla jag har..) så valde jag att satsa på SugarCRM.

Och det känns helt rätt! - Jag har jobbat med försäljning i 15 år och jobbat med alla stora system, tom. Siebel (Störst i världen).

Mycket trevligt system, är översatt till svenska och finns i både betal-version och open-source.

Ett par utvecklare har även utvecklat en iPhone/iPod touch klient så du kan ta med dig alla kunder i mobilen, syncar wireless och lagar en lokal databas i telefonen så allt blir sökbart. Hur underbart som helst

Låter jätteintressant, kan du inte berätta lite om hur du använder det och hur det funkar.

/M

  • Oregistrerad
  • 2009-01-27 15:21
Ursprungligen av Mattias L:

Låter jätteintressant, kan du inte berätta lite om hur du använder det och hur det funkar.

/M

Hur brukar man använda CRM system ?

Jag skrev ju att det fungerar utmärkt. Vill du veta hur det ser ut kan du titta på deras hemsida, eller ladda hem det.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-05 21:56

Kan inte någon moderator ta bort inlägg som är reklam?

Sedan så är "WebCRM" gamla B2BCRM och det är det största skämtet på jorden - sämre, fulare och opedagiskt system får man leta efter.

1
Bevaka tråden