Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkning tar ej bort låtarna på iPhone

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-01-26 18:39

När jag synkar min iphone me itunes så lägger den endast till låtar....tar inte bort dom gamla. inte ens om jag manuellt går in o tar bort dom....så börjar itunes synka dom gamla endå sen.

har markerat att itunes bara ska synka 1 spellista....men musiken som inte vill försvinna ligger i iphonen på en lista som heter Music....som man kan ta bort musiken ifrån men så fort de ska synkas så kommer ju alla låtarna tillbaka. vad gör jag för fel????

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-26 18:50

Ta bort spellistan i iPhone tabben i iTunes. Du kan välja vilken spel lista du synkroniserar med din iphone.

//Rob

  • Medlem
  • 2009-01-26 19:15
Ursprungligen av Robo-X:

Ta bort spellistan i iPhone tabben i iTunes. Du kan välja vilken spel lista du synkroniserar med din iphone.

//Rob

fast det är ingen lista jag har skapat! den jag har skapat funkar fint o ta bort o lägga till i. men denn heter som sagt Music o har en sån liten not som symbol..precis som den i itunes library. o där ligger alla mina gamla låtar kvar...även där jag försökt ta bort dom manuellt men dom kommer tillbaka.

Jag har samma problem... och tyvärr ingen lösning.

Jag har markerat "Synkronisera musik" och sedan valt vissa "markerade spellistor". Likförbannat dyker icke markerade listor upp på min iPhone.

Jag har märkt att det är problem att synkronisera TV-program.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-26 20:28

Är iphonen jailbreakad? I så fall kan det vara ett cydia musik program dom spökar.

//Rob

  • Medlem
  • 2009-01-26 20:31
Ursprungligen av Robo-X:

Är iphonen jailbreakad? I så fall kan det vara ett cydia musik program dom spökar.

//Rob

nope den är lagligt upplåst från abonemang i norge!! men du har inte märkt av detta problemet el??

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-27 09:14
Ursprungligen av fedus:

nope den är lagligt upplåst från abonemang i norge!! men du har inte märkt av detta problemet el??

Återställ i itunes så fixar det sig. Jag har inget synk problem. Jag hade det förut då kunde jag inte synkronisera programmen men när 2.2 kom struntade jag i backupen och startade om från början.

Jag har en egen spellista som heter iPhone där har jag alla enskilda låtar som jag vill ha på iphonen.

//Rob

  • Medlem
  • 2009-01-27 12:45
Ursprungligen av Robo-X:

Återställ i itunes så fixar det sig. Jag har inget synk problem. Jag hade det förut då kunde jag inte synkronisera programmen men när 2.2 kom struntade jag i backupen och startade om från början.

Jag har en egen spellista som heter iPhone där har jag alla enskilda låtar som jag vill ha på iphonen.

//Rob

aaa okay!! försvinner de nått mer än musik o nerladdade program från iphonen när jag återställer den?? typ nummer i telefonboken eller kanske aktiviterer o påminelser jag lagt in i kalendern??

Jag har felsökt lite...

Märkligt nog så innehåller inte samma spellista (på vardera plattform) samma låtar. På en av de icke önskvärda listorna har jag över 1000 låtar, men på iPhonen syns bara en bråkdel av dessa...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-27 12:54

Musiken har du på datorn samma gäller telefonboken och kalendern om du har synkroniserat din iPhone riktigt med din dator. Kolla först i Adressboken (eller Outlooks adressbok på PCn) om alla kontakter är där. Samma sak med kalendern.

Aktiveringen försvinner men det ska väl inte vara så svårt att få den igen om den är legalt aktiverad och upplåst.

//Rob

  • Medlem
  • 2009-01-27 13:00

aaaa okay tack för hjälpen!!! 'preciate it!!

  • Medlem
  • 2009-01-27 14:33
Ursprungligen av Robo-X:

Musiken har du på datorn samma gäller telefonboken och kalendern om du har synkroniserat din iPhone riktigt med din dator. Kolla först i Adressboken (eller Outlooks adressbok på PCn) om alla kontakter är där. Samma sak med kalendern.

Aktiveringen försvinner men det ska väl inte vara så svårt att få den igen om den är legalt aktiverad och upplåst.

//Rob

Får tyvärr inte bort låtarna nu heller! återställde o regga den som ny iphone så den va helt ren. men när jag sen vill synka min lista så lägger den in dom gamla låtarna iaf!!! Inga ideér om vad som sker?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-27 18:07

Låter du iTunes automatiskt synkronisera låtarna? Du måsta välja att synkronisera låtarna från valda playlist under musik tabben på din iphone.

//Rob

  • Medlem
  • 2009-01-28 13:13
Ursprungligen av Robo-X:

Låter du iTunes automatiskt synkronisera låtarna? Du måsta välja att synkronisera låtarna från valda playlist under musik tabben på din iphone.

//Rob

jag vet o de har jag gjort me! det är de som är så skumt:S att dömma av symbolen på listan som kommer tillbaka så är de samma symbol som på itunes library. får du också upp en sån högst upp i listan när du klickat på din iphone? jag menar undermenyerna på iphonen i itunes:)

kan inet minnas om jag alltid haft den där eller om den kommit det senaste:S

  • Medlem
  • 2009-01-28 17:22

fick bort dom:) det är när man har kryssat i recently played den synkar dom andra låtarna! jag som alltid trott att den va för dom låtarna man hade i sin lista på iphonen. inte även låtar man har haft!

Blev ju lite mycke skrivande här bara för en liten tabbe nu men:D hehe!! Tack iaf!

1
Bevaka tråden