Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook aluminium högljud fläkt och brummande cd-spelare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Har en macbook aluminium som redan varit inlämnad 3ggr. I gång för ett hårstrå bak skärmen, en gång för trasigt airportkort och en gång för fläkt som lät knackigt efter den andra lagningen.

Nu undrar jag om ngn annan som har en macbook aluminium har samma problem som jag. Min fläkt låter inte konstigt längre. Men om jag har macbooken i knäet och tex kollar på film låter den väldigt väldigt högt, och datorn vibrerar nästan så snabbt den snurrar och blir riktigt varm (enligt iStat är hårddisken 41grader bara jag har den i knäet, och fläkten går på 2013 rpm och då sitter jag enbart med denna sidan uppe och skriver här). Ska de vara så?

Och jag har aldrig använt cdspelaren innan men skulle sätta in en tutorial skiva jag fick med en fototidning, inget avancerat bara en tutorial från moderskeppet. Först när jag satte i skivan lät dne mycket och klickade och hade sig, men de kanske är normalt?
Men sen kunde jag inte se på den pga av de höga ljuset den gjorde, hade tom hörlurar i och den brummade riktigt högt, sen slutade den i 5-10 sek sen startade den igen i typ 30 sek och slutade i 3-10 osv. Trodde bara den lät i början när den läste in skivan eller ngt men de slutade aldrig

Undrar lite för jag vill veta hur hårt jag ska ligga på mac om att de ska byta datorn eftersom detta isf blir de 4e felet på väldigt kort tid.

Hoppas ngn orkade läsa allt:P

MVH/Sandra

Vanligtvis så brukar datorleverantörer byta ut hela datorn om den lämnas in en tredje gång men det kanske inte gäller Apple...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-26 04:00

verkar som att den e helt shafflad \ körd under en buss & skjutits i diket

-- ett stenSkott mot en betongvägg

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-26 04:04

lämna tillbaka den igen och säg hur många gånger de har gått, hehe detta känns hemskt att säga, men min tjej , när hon får problem med saker satsar hon på lite U-ringning, samt de där lite oskyldiga flickiga, gå fram till den killen som verkar klara det minst och han gör allt du säger

hon lyckades få en ny telefon av 3 fastän hon inte hade en försäkring efter den hade blitt snodd!

girl power it is ! :)... suger att vara kille ibland

När du uppleverer att datorn låter mycket vid filmtittande, gäller det dvd-filmtittande eller någon annan film lagrad på en CD/DVD-skiva?

Angående cd-läsaren när du hade tutorial-skivan i så tycker jag inte spontat det låter som om något är fel. CD-läsaren låter relativt mycket då skivar roterar i hög hastighet. Det är även rätt normalt att det klickar och låter lite om spelaren. Att skivan snurrar upp och ned beror på att när ett program eller rent att du själv klickar på försöker läsa från skivan så måste den snurra upp. Ibland kan det bero på något så löjligt att du har en katalog på skivan öppnad i finder.

Jag tror inte det är något fel på din dator, det låter som normalt beteende. CD/DVD-läsarna har alltid var högljudda i macbookarna.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-27 11:38

Beträffande kvinnlig charm har jag också utnyttjat det genom att skicka fram min syrra i högklackat när jag flashat sönder en PC för många år sen. "Jag vet inte vad som har hänt, det bara blinkar nåt vitt!" *blinkar med rådjursögon* hahaha.. det funkade!

1
Bevaka tråden