Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage 2008 helt låst

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått massiva problem med Entourage 2008 i min kära MacBook. Har tonvis med mejl och adresser som jag inte kommer åt längre. Entourage vägrar starta. Det går inte att bygga om databasen (3,27 GB) och återgång till backup med Time Machine ger ingen förbättring. Vad göra?

Självklart är detta felmeddelande rent snömos och ger ingen hjälp alls...

Stämmer det inte det som felmeddelandet säger?
Att du inte har skrivrättigheter till programmappen?

Jag har skrivrättigheter (varit in och meckat för att vara säker). Det finns vidare ingen mapp som heter Identiteter i Programmappen och mer information finns inte att hitta i filen Viktigt om Entourage. Ett klassiskt Microsoft-felmeddelande som är totalt förvirrat och inte ger någon som helst hjälp...

Ursprungligen av cubeXpert:

Det finns vidare ingen mapp som heter Identiteter i Programmappen ...

Office-identiteterna ligger väl i din användarmapp under Dokument.

Det är kanske där behörighets-/rättighets-problemen finns.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-27 11:17

/Users/Du/Documents/Microsoft användardata/Office 2008-identiteter/Huvudidentitet/Databas

det är den du behöver skrivarrättigheter till

/Tangen

Jag har kollat detta med. Även att ta bort identitetsmappen helt. Vid nyinstallation kan jag inte skapa ny identitet. Nu har jag gjort en grundligare rensning av Office än vad avinstallationsprogrammet klarar av och ska testa att installera igen...

Funkar när jag gör en färsk installation i en ny användare. Inget fel på databasen (vilket jag först trodde var enda problemet). Är det någon som sett felmeddelandet som jag inte kunnat hitta något om någonstans?

1
Bevaka tråden