Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office 2008 - installation slutförs ej

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Neverland
  • 2009-01-26 09:20

På datorn (iMac, 10.5.6) finns Office X, och jag har avlägsnat allt från Program- och Preferences (men sparat zippade versioner för säkerhets skull).

Efter detta installerade jag Office 2008. Installationen fortlöper enligt planerat – ända till det är dags att klicka på Fortsätt i Installationsassistenten. Inget händer. Jo, knappjäveln blir grå, men det är allt. Inget felmeddelande, ingenting.

Hur ska man få igång spektaklet?

Har inte Office 2008 samma installationsmöjlighet som tidigare versioner
där man drar hela Office mappen från skivan till Program mappen, sedan
när man startar ett av programmen så knappar man in serienumret och
den sköter själv vilka bitar som ska vara var... ?!

LCR

  • Medlem
  • Neverland
  • 2009-01-26 11:40

Nix. Nuförtiden är det installation som gäller.

Jag hade ett liknande problem sedan jag försökt avinstallera en tidigare version manuellt. Först sedan jag kört avinstalleraren Ta bort Office.app i Ytterligare verktyg/Ta bort Office kunde jag installera 2008.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-27 00:10

Får du samma meddelande oavsett vilket officeprogram du försöker öppna, jag hade nåt konstigt när jag drog igång första gången, word funkade inte, inte excel heller men när jag startade Powerpoint så kickade det igång - dont know why

  • Medlem
  • Neverland
  • 2009-01-28 10:06
Ursprungligen av Tangen:

Får du samma meddelande oavsett vilket officeprogram du försöker öppna, jag hade nåt konstigt när jag drog igång första gången, word funkade inte, inte excel heller men när jag startade Powerpoint så kickade det igång - dont know why

Yep. Samma fel i alla program.

1
Bevaka tråden