Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

YouTv, en ny YouTube-upplevelse

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En av mina vänner, Johan Thörnqvist deltog i 24 Hour Business Camp häromdagen och utvecklade tillsammans med sin vän Anton www.youtv.se. Saxat från deras blog:

Ursprungligen av blog.youtv.se:

TV is great for entertainment, because that’s what it does, it entertains. Today, when viewing videos online, the experience is far from that. The user has to entertain herself browsing and searching through videos and always making new choices with thousands of alternatives.

YouTV.se is an attempt to bring a laid back style of watching videos online. At YouTV.se users directly enters a stream of YouTube videos without having to make an active choice and find exactly what they think they want. Just choose that they are in the mood for some comedy.

It’s also a platform where users easily can create their own channels, spread and embed on their own pages and blogs.

The site right now is just to serve as a preview of what the final experience will be.

Spana in det på www.youtv.se och rösta på dem på http://24hourbusinesscamp.se/

Läs även vad Johan hade att säga om YouTv.se i tidningen Medievärlden.

Fasen vilken bra ide.
Nu slipper man leta roliga klipp själv.

Mycket intressant nytänkande.

Nytänkande?
Det är ju youtubeklipp?

Jag kollade in siten och lämnade den lika fort.
Förstår inte riktigt poängen med att ha ännu fler siter som samlar klipp (video.google.com samlar från många ställen också exempelvis).
Hade de lagt upp hela program hade det varit annorlunda, eller nåt, jag vet inte...

Men just detta kändes bara som ett i mängden.

DOOOOCK blir det säkert bättre när det inte är alpha-version (eller tidig tidig beta).

Man får väl hoppas.

Ursprungligen av RockyMontana:

Jag kollade in siten och lämnade den lika fort.
Förstår inte riktigt poängen med att ha ännu fler siter som samlar klipp (video.google.com samlar från många ställen också exempelvis).
Hade de lagt upp hela program hade det varit annorlunda, eller nåt, jag vet inte...

Men just detta kändes bara som ett i mängden.

DOOOOCK blir det säkert bättre när det inte är alpha-version (eller tidig tidig beta).

Man får väl hoppas.

Återigen, det är dels skaparna, men främst användarna som ska skapa sina kanaler, vilket innebär att folk som önskar hela tv-program kommer skapa sådana kanaler. Man kan ju se det som en utveckling för alla podcasts också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 22:42

Grejen är väl att det är mer som en TV-kanal.. inget man inte kan göra själv när man sitter framför YouTube, men bekvämare..

Ursprungligen av doomas:

Grejen är väl att det är mer som en TV-kanal.. inget man inte kan göra själv när man sitter framför YouTube, men bekvämare..

Själv är jag ganska fantasilös när det gäller att söka på youtube etc. Jag vet inte alltid vad jag ska söka efter. Så om man hittar en kanal med bra material (vilket man lär göra, då det kommer vara öppet för folk att göra egna) så kommer till och med sådana som jag som annars inte finner ork i att sitta och söka att spendera tid framför YouTube-videos.

Mina släktingar fick prova det på mitt födelsedagskalas igår och de fastnade direkt. De är annars inte de som sitter och söker på youtube, men när de kunde välja en kategori att "bli matade av" så satt de i över en timme.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-27 01:09

haha jag tyckte det var riktigt kul! synd att de sörplar all prestanda på hela datorn!

haha neile city päronen aså , minnen

Det är ju flash, så det tar ju såklart lite kraft ur en mac. Men så farligt tycker jag inte det är?

Förslag till förbättring tas gärna emot! (Och glöm inte rösta på http://24hourbusinesscamp.se/)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-28 23:05

En riktigt bra idé!

Förslag: funktion som jämnar ut volymen i klippen till samma nivå

1
Bevaka tråden