Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Album inte i ordning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-01-26 14:54

Snabb o rätt enkel fråga för folket här gissar jag:)

I itunes kommer ibland låtarna i ett album upp i fel ordning. man kan ju markera sortera efter album...men spelordningen är inte samma som förut. har använt PC o winamp innan o då aldrig varit några problem me nedladdade album. men itunes verkar vilja sortera dom på eget sätt tyvärr.
Vad är felet o va gör jag för o fixa de:)?

  • Oregistrerad
  • 2009-01-26 15:00

Jag brukar lägga in spårnumret manuellt Högerklicka och få fram "visa info" och sen info, och sen klicka igenom hela albumet. Det är bara jämföra med cdon eller megastore eller nått sånt /P

  • Medlem
  • 2009-01-26 15:03
Ursprungligen av imported_Cumulus:

Jag brukar lägga in spårnumret manuellt Högerklicka och få fram "visa info" och sen info, och sen klicka igenom hela albumet. Det är bara jämföra med cdon eller megastore eller nått sånt /P

ÅÅ fan..ingen automatik asså! va hände me de gamla dra in albumet o allt bara funkar då:P?? men felet e asså att de saknas nått i id3 taggen typ eller?

Programvaran iTunes förutsätter fullständiga ID-taggar för att fungera optimalt, vilket inte är ett problem för musik som man köper via iTunes store eller musik som man importerar genom en köpt CD (om albumet finns på iTunes store, för iTunes känner endast igen album som också finns på iTunes store). Dessa album har alltså den information som iTunes behöver för att sortera musiken rätt.

Problemet kommer med illegalt nedladdad musik, som i de flesta fall saknar rätt information eller som har bristfällig information. Eftersom vi inte här laddar ner musik utan att betala för oss så är ju detta givetvis inget problem heller.

  • Medlem
  • 2009-01-26 18:54
Ursprungligen av Raphael:

Programvaran iTunes förutsätter fullständiga ID-taggar för att fungera optimalt, vilket inte är ett problem för musik som man köper via iTunes store eller musik som man importerar genom en köpt CD (om albumet finns på iTunes store, för iTunes känner endast igen album som också finns på iTunes store). Dessa album har alltså den information som iTunes behöver för att sortera musiken rätt.

iTunes kopplar upp sig mot Gracenote och läser in vilka skivor som helst (som finns där). De måste inte alls finnas i iTunes Store.

  • Medlem
  • 2009-01-26 18:17

ahaa så de ligger till!! Tack för svaren iaf!!:)

1
Bevaka tråden