Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderingar kring ny PB?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-01-26 15:25

Hej,

Jag har en MB idag, 15" Core 2 Duo 2.0 Ghz med 1 Gig ram. Tanken var att använda den som "keynote" dator ute hos kunder enbart. Och till det fungerar den alldeles utmärkt till både prestanda och pris.

Men nu kommer jag behöva använda den lite mer som jobbdator. Använder en MacPro hemma och är såklart van med trevligt prestanda (QuadCore med 8 Gig ram, snabba hårddiskar, 30" skärm, 8800GT etc.)

Så nu funderar jag på att köpa en 15" MBP. Men hur mycket bättre prestanda får jag? Det är ju 2.4G modellen som jag tittar på, med 2-4G ram. Finns det inga trevliga tester på nätet där jag kan jämföra min pb med nyare?

Upplever min dator som otroligt seg, men då kör jag å andra sidan rätt mycket program (10 webbläsare, coda, mail, spotify, adium, photshop, terminalen, anteckningar, excel, word eller pages etc.)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-01-26 19:15

Innan du springer iväg för att lägga pengar på en ny dator kan du kan börja med att stoppa i max med minne i din MBP och den kommer att gå mycket bättre. Det hade i alla fall jag gjort.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-26 19:31
Ursprungligen av foxcat:

Innan du springer iväg för att lägga pengar på en ny dator kan du kan börja med att stoppa i max med minne i din MBP och den kommer att gå mycket bättre. Det hade i alla fall jag gjort.

Jag vet vad mer minne gör till en dator, men jag har tittat på hur swap beter sig och lasten på programmen jag gör - och det är inte där flaskhalsen sitter i mitt fall.

Ursprungligen av studiox:

Finns det inga trevliga tester på nätet där jag kan jämföra min pb med nyare?

Jovisst, kolla t.ex. Primatelabs.

* http://www.primatelabs.ca/blog/2009/01/mac-performance-january-2009/

För att hitta mera detaljer om modellerna får du söka i deras arkiv efter mera tester. Geekbench verkar dock till 95% vara beroende av CPU.

1
Bevaka tråden