Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-hörlurar sprängdes i Ipod, får inte nya.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-26 10:21

Jag har under en längre tid varit en sucker för Apples produkter, speciellt den otroligt snygga designen, men även den otroliga servicen som Apple i stort sett alltid tillhandahåller med.

Men nu är jag faktiskt besviken. Jag köpte min Ipod Nano för ca 1,5 år sedan, och har varit mkt nöjd med mitt köp. Men nu för ca en vecka sen, sprängdes den högra hörluren när jag lyssnade på musik. Numera är det bara ett väldigt svagt ljud i högra, medan den vänstra fortfarande fungerar felfritt.

Jag var inne på AppleStore dagen efter och tyckte det var mkt märkligt att dom sprängs när jag använder dom i en Ipod, vilket dom är avsedda för. Han som jobbade i butiken sade "Hörlurarna är inte gjorde för att spela hur högt som helst". Sedan föreslog han att jag kunde köpa nya.

Men det är väl därför det finns en volume limit på dom? För att dom ska klara upp till dit?

Jag tycker som sagt att det är otroligt dåligt, och tycker att Apple borde ersätta mig o ge mig ett par nya.

Någon som har varit med om nåt liknande / Ekan

Apple ger 1 års garanti och självklart kan ett par hörlurar gå sönder även om de används tillsammans med den enheten de är gjorda för. Sen så var du väl inne på en av Apples återförsäljare i Sverige då Apple inte har några egna butiker i Sverige. Varför tycker du att Apple ska göra något när det är ett halvår utanför garantin som de har?

/Adam

Ring

Testa att ringa Apple:s kundtjänst och förklara ditt ärende, tror att det är nummer 0771 199 519.

Jag ringde dit och klagade på ett par lurar som hade dåligt ljud, jag fick ett par nya direkt.

1
Bevaka tråden