• Medlem
  • Degerfors
  • 2009-01-25 17:49

Hallå på er!

Niklas heter jag och är 38 år ung! Jag har hållit på med datorer så länge jag kan minnas, från Commodore VIC20 till dagens hårdvara. Det är först nyligen jag på allvar gått över till att huvudsakligen använda mig av Mac när jag förra året skaffade mig en 2,4 GHz iMac -som jag verkligen gillar och trivs med. Jag har jobbat med ett antal Mac:ar genom åren; sockerbiten var den första Mac jag kom i kontakt med och har sedan gått igenom de flesta av Apples maskiner. Övrig utrustning i dagsläget är en iPhone och en iPhone 3G. Jag går och väntar på att det ska släppas en ny mini, så det står överst på listan över ny hårdvara.

Dock är jag en hårdvarunörd och PC-användare och kommer även fortsättningsvis att använda Windows (även om jag verkligen avskyr Vista och har gått tillbaka till XP), men som sagt, min primära dator är numera en Mac. Jag är en gejmer (!) och kan inte helt och hållet släppa PC:n. Ärligt talat tycker jag att Apple är anala och borde lägga ner lite krut på Mac:en som spelplattform, de har ju alla förutsättningar att få det att fungera klockrent i och med att de har koll på hårdvaran...

Jag har alltid hållt Apple högt och sålt in företagets produkter till alla och envar, gör det ännu med iPhonen som i sig själv är otroligt "lättsåld", men jag är inte någon fanboy med skygglappar och håller mig oftast utanför dessa infantila pajkastningsdiskussioner på nätet där det snabbt blir uppenbart att de flesta som uttalar sig starkt saknar insikt eller bara har ett stort bagage av fördomar.